Vi söker en administratör till Trygghetsstiftelsen – Seminarier

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Är du en duktig administratör som vill arbeta med vår seminarieverksamhet?
Vill du vara med och vidareutveckla Trygghetsstiftelsens nya Kundenhet?
Då är det dig vi söker.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Vad kan Trygghetsstiftelsen erbjuda dig?
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och vidareutveckla vår nya Kundenhet. Du kommer att bidra till att utveckla rutiner, arbetssätt och system för Kundenheten. Vi erbjuder bra anställningsförmåner och vi sitter i trevliga lokaler mitt i Stockholm city.

Hur ser en vanlig dag ut?
Du kommer att vara administrativt stöd till vår Kundenhet som arbetar med rådgivning och stöd till våra kunder, d.v.s. personer under omställning inom staten. Du kommer att ha en speciell inriktning mot vår seminarieverksamhet. I det arbetet ingår bland annat att se till att fastställda seminarier genomförs. Det innebär att du har kontakt med seminarieledare, bokar lokaler, säkrar deltagare och datum för genomförande. Du sköter också utvärderingar av seminarierna samt hanterar offerter och fakturor kopplat till seminarieverksamheten. En verksamhet vi vill utveckla är webbinarier. Där kommer du att ha en aktiv roll för att utveckla konceptet.

Som administrativt stöd får du även fatta en del beslut kopplat till kunders resor till seminarier och utbildningar. I arbetsuppgifterna ingår även att sköta inbokning av planeringssamtal och övrig administration och arkivering. Du samarbetar tätt med rådgivare, övriga administratörer, samt med dina övriga kollegor inom Trygghetsstiftelsen för att skapa en bra upplevelse för våra kunder.

Du kommer att använda Lime som är vårt verksamhetssystem.

Vem söker vi?
Som person är du serviceinriktad och har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du är bra på att samarbeta och är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom seminarie- och/eller webbinarieverksamhet. Tidigare erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete är viktigt.

Dina kunskaper i svenska och engelska är goda både i tal och skrift och du har goda kunskaper i Officepaketet och är intresserad av ny teknik. 

Vilka är Trygghetsstiftelsen? 
Vi kan omställning. Det är enkelt att ha med oss att göra. Vår verksamhet präglas av ett tillåtande klimat och vi lever efter värdeorden -Engagerade, Professionella och Resultatinriktade.

Vi erbjuder enskilda kunder individuellt stöd som effektivt bidrar till nytt arbete eller annan lösning.
Vi erbjuder lokala parter öppna aktiviteter med syfte att ta del av kunskap och få inspiration för en ändamålsenlig och effektiv användning av de lokala omställningsmedlen.

·        Trygghetsstiftelsen bildades av staten och de centrala arbetstagarorganisationerna i samband med att trygghetsavtalet trädde i kraft 1990. Stiftelsen har idag 35 anställda.

·        Drygt 100 000 personer har fått stöd av stiftelsen. Under 2018 anmäldes 2 900 personer till Trygghetsstiftelsen av sina arbetsgivare. De allra flesta kunder kommer idag från universitet och högskolor.

·        Under 2018 fick 83 procent av de tillsvidareanställda ett nytt jobb eller annan lösning innan uppsägningstidens slut och 87 procent av de tidsbegränsat anställda fick en lösning inom nio månader från uppsägningen.

Nyfiken på att veta mer?
Trygghetsstiftelsen sitter i fina lokaler på Regeringsgatan 67.
För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet.

 
Välkommen med din ansökan!

 

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Office Manager på Wise Group

Nu finns chansen att söka världens roligaste jobb! Vi söker vi dig som vill arbeta som Office Manager i en dynamisk och kreativ miljö där ingenting är omöjligt. Du kommer till en härlig kultur där vi vill att din tid som anställd hos oss ska vara den roligaste i din karriär.

Vi söker dig som vill ta vår service till nästa nivå och du får ansvar för våra kontor i Sverige och i Finland. Varje år har vi tusentals möten med allt från intervjuer och kundmöten till seminarier, utbildningar och events. Ja, du förstår! Här händer det grejer. Kan det här vara jobbet för dig? Läs vidare.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Communication Specialist till konsultuppdrag i Stockholm

Rollen som Communication Specialist är en bred roll där du kommer projektleda och samordna uppdateringar, nätverka i bolaget och skapa och uppdatera content i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen som Communication Specialist är du van att hantera många kontaktytor och kan bygga nätverk och vara den som når ut till andra i organisationen och externa partners och leverantörer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig – Nokian Tyres

Du har bred marknadskompetens och letar efter en marknadsroll där du får arbeta klart operativt, med utrymme för kreativitet, i alla kanaler, i en organisation med säljdriv och högt i tak. Som Marknadsansvarig hos oss ges du möjligheter att vara del av vårt svenska team med tydlig nordisk förankring där du både kan påverka, driva, koordinera och utföra marknadsaktiviteter.

Tipsa en vän

Läs mer