Löneadministratör till Svenska Filminstitutet

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Är du en självständig löneadministratör som gillar att arbeta brett med lön där delar av redovisning och HR ingår? Är film ett av dina intressen och söker du dig aktivt mot en organisation där du får vara del av något större? Då tycker jag du ska läsa vidare.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Lunchförmåner
  • Sommartid

Detta är en direktrekrytering där processen sköts av Wise Professionals, men du blir anställd hos Svenska Filminstitutet. Placeringen är i deras kontorslokaler på Gärdet i Stockholm. Här kommer du till en trevlig miljö med kulturell anda!

 

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

Som ensam löneadministratör kommer du att ingå i ett team om fem medarbetare och rapporterar direkt till Ekonomichefen. Ekonomienheten tillhör avdelning Staben tillsammans med HR, IT, Juridik, Fastighet samt Informationsförvaltning. Du kommer att ansvara för alla delar som rör lönearbetet, ca 140 tjänstemannalöner samt arvodestagare i varierad utsträckning. Du kommer även arbeta med kontoavstämningar av lönerelaterade konton samt bokföring av löner.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då det är en roll som ställer stora krav. Därför bör du som söker vara självgående och säker, men samtidigt flexibel.

Rollen som löneadministratör innebär mycket självständigt arbete med eget ansvar för löneadministrationen, men även att stötta övriga i teamet samt organisationen med lönerelaterade frågor och arbeta tätt med HR-enheten.

Ansvarsområden som ingår är följande:

  • Bearbetning, beräkning samt löneutbetalning i Agda PS
  • Bokföra lön, sociala avgifter och semesterlöneskuld i Unit4 Business World (Agresso)
  • Stämma av lönekonton i samband med månads- och årsbokslut
  • Anmälningar till Collectum/Alecta
  • Statistik till SCB, Svenskt Näringsliv m.fl.
  • Hantera förmåner i samarbete med Benify och Rikslunchen
  • Hantering av pension/- övriga försäkringar för kundens anställda
  • Årsskiftesrutiner (årsskifte i Agda PS, kontrolluppgifter, CSR förfrågan, semesterårsskifte, Svenskt Näringsliv m.fl.)
  • Information till anställda om tidrapportering, reseräkningar med m.m. och löpande frågor från anställda
  • Förbereda listor inför lönerevision
  • Kontakt med revisorer gällande frågor rörande lön
  • Viss HR-administration såsom rapporter samt uppgifter i samband med lönerevision och liknande HR-processer
  • Kontinuerligt effektiviseringsarbete samt förbättringsarbete

 

Din bakgrund

Vi söker dig som är gymnasieekonom och/eller har en KY-utbildning inom lön. Du har minst tre års erfarenhet som löneadministratör och självständiga arbetsuppgifter. Du har god förståelse för ekonomi och har mycket goda kunskaper i Agda PS och Excel samt övriga Office program. Erfarenhet av Unit4 Business World (Agresso) är starkt meriterande.

 Som person har du ett flexibelt, positivt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du trivs med att arbeta självständigt och du optimerar din tid på ett effektivt sätt och levererar i tid.

 

Erbjudande

Här får du möjligheten att arbeta i en härlig miljö samtidigt som du får ta fullt ansvar för hela löneprocessen. Du får arbeta brett inom lön med inslag av både HR och ekonomiuppgifter. Som anställd på Svenska Filminstitutet får du även bidra till att stärka den svenska filmen.

Svenska Filminstitutet erbjuder sina anställda företagsförmåner såsom; pension, förmåner via Benify, friskvårdsbidrag, sommartid och flextid.

 

Om Svenska Filminstitutet

Stiftelsen Svenska Filminstitutet har en ledande roll inom svensk film. Filminstitutets mål är att stödja produktion, distribution och visning av värdefull film, att bevara och tillgängliggöra det svenska filmarvet samt att representera den svenska filmen internationellt. Filminstitutet har även ett nationellt uppdrag att stärka filmkunnandet i landet och ge allmänheten ett utbud av film som präglas av en mångfald av berättelser.

 

Ansökan

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du kan identifiera dig med våra värdegrunder – kunskap, mod och respekt. Svenska Filminstitutet vill vara en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi vill öka representationen i organisationen.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se eller 072-303 59 24. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2018-01-12 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Tjänsten är placerad i Stockholm.

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant sökes till Euro Accident

Vill du jobba på en arbetsplats där hälsa och rätt försäkring är navet i verksamheten?
Där kulturen genomsyras av ledord som att ”vi bryr oss om varandra”, ”vi agerar nu” och ”vi vågar testa nya saker”? Rollen är ny och det finns stora möjligheter att påverka innehållet där du primärt stöttar chefsjuristen och ledningsgruppen som består av åtta personer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer