Office Manager till PwC i Uppsala

Tillsatt

Stockholm

Till PwC söker vi nu en serviceinriktad, proaktiv och strukturerad Ledningsassistent/Office Manager.

Till PwC söker vi nu en serviceinriktad, proaktiv och strukturerad Ledningsassistent/Office Manager. Uppdraget är långsiktigt och initialt på 6 månader med goda chanser till förlängning/fortsatt anställning hos PwC. Placering för uppdraget är på PwC:s centrala kontor i S:t Per Gallerian på Klostergatan 9 i Uppsala.

Ditt uppdrag
Rollen som Ledningsassistent/Office Manager utgår du från PwC:s kontor i Uppsala och på kontoret arbetar det cirka 50 personer. I rollen kommer du stötta en enhetschef med planering och prioritering i det dagliga arbetet samt ha ansvar för driften på kontoret. Vidare kommer du att supportera och koordinera enhetens delägare samt andra kollegor för att underlätta deras dagliga arbete. Som Ledningsassistent/Office Manager kommer du arbeta i en nyckelposition där du har helhetssyn över kontoret. I rollen ser du till att servicen på kontoret flyter på, bemanna reception vid behov och tillsammans med en annan kollega ordna med luncher och fikor samt se till att trivseln är god.

För att passa för rollen ska man gilla ett högt tempo och variation. Ingen dag är den andra dagen lik och du trivs med olika arbetsuppgifter, högt som lågt. 

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

•         Hantera kalender, planering och uppföljning till enhetschef

•         Mailhantering och korrespondens till enhetschef, även viss prioritering vid behov

•         Förbereda material och underlag inför möten i god tid samt delta och skriva protokoll samt följa upp och driva på så att actions och beslut genomförs.

•         Årsplanering med diverse möten för enheten/kontoret

•         Ansvara för och ordna med diverse interna events och aktiviteter

•         Hantera fakturering, kontera leverantörsfakturor, reseräkningar, attestering av tidrapporter med mera

•         Boka in resor och hanteringen runt omkring

•        Ansvar för enklare tekniska frågor samt beställning och återställande av datorer, telefoner och wifi

•         Bemanna reception vid behov då ordinarie receptionist inte är på plats

Din bakgrund
Vi söker dig som arbetat ett par år i en liknande roll som Office Manager eller Assistent. Du har goda kunskaper i samtliga delar i Officepaketet och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. 

Rollen som Ledningsassistent/Office manager på PwC är en mycket central och viktig roll för avdelningen. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är serviceorienterad och lösningsfokuserad samt att du arbetar proaktivt och har förmågan att självständigt prioritera samt omprioritera vid behov. Rollen ställer även krav på hög integritet och god kommunikationsförmåga då du dagligen hanterar flera kontaktytor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter att du har lika lätt för att samarbeta i team som att arbeta självständigt.

Uppdraget på PwC ger dig insyn i enheten/kontorets verksamhet där du får möjlighet att samarbeta med kompetenta och erfarna personer. Du koordinerar och samordnar olika aktiviteter och får vara delaktig i stort och smått.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Olivia Olofsson (olivia.olofsson@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Office Manager på Wise Group

Nu finns chansen att söka världens roligaste jobb! Vi söker vi dig som vill arbeta som Office Manager i en dynamisk och kreativ miljö där ingenting är omöjligt. Du kommer till en härlig kultur där vi vill att din tid som anställd hos oss ska vara den roligaste i din karriär.

Vi söker dig som vill ta vår service till nästa nivå och du får ansvar för våra kontor i Sverige och i Finland. Varje år har vi tusentals möten med allt från intervjuer och kundmöten till seminarier, utbildningar och events. Ja, du förstår! Här händer det grejer. Kan det här vara jobbet för dig? Läs vidare.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Communication Specialist till konsultuppdrag i Stockholm

Rollen som Communication Specialist är en bred roll där du kommer projektleda och samordna uppdateringar, nätverka i bolaget och skapa och uppdatera content i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen som Communication Specialist är du van att hantera många kontaktytor och kan bygga nätverk och vara den som når ut till andra i organisationen och externa partners och leverantörer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig – Nokian Tyres

Du har bred marknadskompetens och letar efter en marknadsroll där du får arbeta klart operativt, med utrymme för kreativitet, i alla kanaler, i en organisation med säljdriv och högt i tak. Som Marknadsansvarig hos oss ges du möjligheter att vara del av vårt svenska team med tydlig nordisk förankring där du både kan påverka, driva, koordinera och utföra marknadsaktiviteter.

Tipsa en vän

Läs mer