Exekutiv Assistent till en stor aktör inom elindustrin

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Åt vår kund som är framgångsrik inom elindustrin söker vi nu en Exekutiv Assistent.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Nu söker vi en koordinerande Exekutiv Assistent. Detta är ett interimsuppdrag via The Pace/Wise Professionals under 4 månader och för rätt person finns det chans till anställning hos kunden efter uppdragsperioden. Önskad start är omgående och tjänsten är på heltid och utgår från vår kunds trivsamma lokaler centralt i Stockholm.

Ditt uppdrag
I den här rollen arbetar du nära VD, ledningsgrupp och Kommunikationsteamet. Du ansvarar främst för att supportera VD:n och ledningsgruppen med resor och möten. Du arbetar också med interna och externa event såsom medarbetarsamlingar, ledardagar, introduktionsdagar och arbetsmarknadsdagar tillsammans med Kommunikationsteamet, samt med uppdateringar på intranät och webbpublicering. Du kommer att tillhöra Kommunikationsavdelningen och rapportera direkt till Kommunikationsdirektören.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  • Koordinering av VD:ns kalender
  • Support till VD och ledningsgrupp med resebokningar, teamdagar och funktionsdagar
  • Koordinering av styrelsemöten och ledningsgruppsmöten
  • Bokning och koordinering av event såsom interna informationsmöten, sponsringsevent, introduktionsdagar och universitetssamarbeten tillsammans med ansvariga chefer
  • Publicering av text och bild på intranät och webb
  • Föra protokoll vid styrelsemöten

Din bakgrundVi söker dig som har hög integritet, är lösningsorienterad, social och kommunikativ. Vi tror att du har ett flexibelt förhållningsätt till ditt arbete och har en förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknad eller annan relevant utbildning och åtminstone har något års arbetslivserfarenhet som är relevant för jobbet. Felfri svenska och bra engelska är nödvändigt då arbetet sker både på svenska och engelska.

Du bör ha goda kunskaper i Office-paketet och du kommer dagligen att använda Sharepoint för dokumenthantering och intranät, samt Episerver för webb. Det är meriterande om du är van vid att använda Episerver, samt sociala kanaler med fokus på Facebook och LinkedIn.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Olivia Olofsson (olivia.olofsson@thepace.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se).

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Office Manager på Wise Group

Nu finns chansen att söka världens roligaste jobb! Vi söker vi dig som vill arbeta som Office Manager i en dynamisk och kreativ miljö där ingenting är omöjligt. Du kommer till en härlig kultur där vi vill att din tid som anställd hos oss ska vara den roligaste i din karriär.

Vi söker dig som vill ta vår service till nästa nivå och du får ansvar för våra kontor i Sverige och i Finland. Varje år har vi tusentals möten med allt från intervjuer och kundmöten till seminarier, utbildningar och events. Ja, du förstår! Här händer det grejer. Kan det här vara jobbet för dig? Läs vidare.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Communication Specialist till konsultuppdrag i Stockholm

Rollen som Communication Specialist är en bred roll där du kommer projektleda och samordna uppdateringar, nätverka i bolaget och skapa och uppdatera content i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen som Communication Specialist är du van att hantera många kontaktytor och kan bygga nätverk och vara den som når ut till andra i organisationen och externa partners och leverantörer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig – Nokian Tyres

Du har bred marknadskompetens och letar efter en marknadsroll där du får arbeta klart operativt, med utrymme för kreativitet, i alla kanaler, i en organisation med säljdriv och högt i tak. Som Marknadsansvarig hos oss ges du möjligheter att vara del av vårt svenska team med tydlig nordisk förankring där du både kan påverka, driva, koordinera och utföra marknadsaktiviteter.

Tipsa en vän

Läs mer