Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Nu söker vi en Executive Assistant till BEWISynbra Group i Solna

BEWISynbra, som arbetar med Expanderbar Polystyren (EPS) som bland annat används för förpackning av mat, läkemedel och isolermaterial söker nu en Executive Assistant som kommer att stötta ledningen och ansvara för att bygga strukturer för administrativa processer och effektivisering av ledningsarbete.

Vad kan BEWISynbra erbjuda dig?
BEWISynbra är ett marknadsledande företag med en öppen, trevlig stämning där alla får rätt förutsättningar att lyckas i sin roll. Här trivs man bäst om man uppskattar en miljö där tempot är högt och kontakterna internationella. BEWISynbra har under de senaste åren vuxit kraftigt genom förvärv, en tillväxtresa som kommer att fortsätta också kommande år. Du kommer därför att få möjlighet att arbeta i fartfylld och dynamisk miljö. Du får också stora möjligheter att själv skapa din roll och det är du som är navet för ledningsgruppen och kontoret.

Hur ser en vanlig dag ut?
I din roll kommer du att ge kvalificerat stöd till vice VD, CFO och HR-direktör. Du stöttar även med frågor som rör hela ledningsgruppen och du samverkar med styrelsen. Utöver det har du ett ansvar som Office Manager för huvudkontoret i Solna där vi är ca 20 medarbetare.

Tyngdpunkten i den dagliga supporten ligger på vice VD som du kommer att jobba nära. Dina arbetsuppgifter varierar men vanligt förekommande är: 

·        Mötesbokningar, kalenderhantering och resor för vice VD

·        Aktivt stötta i löpande planeringsarbete och administrativa processer

·        Utgöra administrativ support till CFO och HR-direktör

·        Delta i ledningsgruppsmöten, föra protokoll, följa upp aktiviteter samt ta fram agendor

·        Sammanställa och distribuera styrelsematerial, administration av styrelseportal och styrelsemöten

·        Ansvara för material/presentationer inför möten

·        Ansvara för interna evenemang, konferenser och aktiviteter

·        Agera Office Manager för kontoret i Solna

·        Ansvara för leverantörsavtal gällande hotell, resebyrå och kontorsavtal och agera i rollen som Travel Manager för bolaget.

Vem söker vi?
För att lyckas i den här rollen trivs du i en föränderlig miljö där mycket händer. Som person är du strukturerad, noggrann och har en positiv attityd. Du trivs med att jobba i ett högt tempo, där det ställs höga krav på service. Du har en god kommunikativ förmåga, oavsett om det är på engelska eller svenska. Förutom att du behärskar Officepaketet på en hög nivå, har du även god systemvana och har god förståelse för digitala verktyg och hur de kan användas för att underlätta verksamheten. Du jobbar på ett prestigelöst och flexibelt sätt och tycker om att ha många kontaktytor. Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet från en liknande roll.

Vilka är BEWISynbra?
Koncernen är strategiskt integrerad i hela värdekedjan med en årlig produktionskapacitet på 185 000 ton av råmaterialets EPS-pärlor och med marknadsledande positioner för sina lösningar för Packaging & Components and Insulation i flera europeiska länder. Företaget omsätter ca fem miljarder och har verksamhet i sju länder. EPS används bland annat för förpackning av mat, läkemedel och tekniska komponenter samt isolering av byggnader och infrastruktur. BEWiSynbra ägs av en privat familj och av ett private equity bolag.

Nyfiken på att veta mer?
BEWISynbra sitter i helt nyrenoverade lokaler i Solna på Gårdsvägen 13, precis bredvid Mall och Scandinavia. För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet. Välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal