Nu söker vi en Executive Assistant till BEWISynbra Group i Solna

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

BEWISynbra, som arbetar med Expanderbar Polystyren (EPS) som bland annat används för förpackning av mat, läkemedel och isolermaterial söker nu en Executive Assistant som kommer att stötta ledningen och ansvara för att bygga strukturer för administrativa processer och effektivisering av ledningsarbete.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Vad kan BEWISynbra erbjuda dig?
BEWISynbra är ett marknadsledande företag med en öppen, trevlig stämning där alla får rätt förutsättningar att lyckas i sin roll. Här trivs man bäst om man uppskattar en miljö där tempot är högt och kontakterna internationella. BEWISynbra har under de senaste åren vuxit kraftigt genom förvärv, en tillväxtresa som kommer att fortsätta också kommande år. Du kommer därför att få möjlighet att arbeta i fartfylld och dynamisk miljö. Du får också stora möjligheter att själv skapa din roll och det är du som är navet för ledningsgruppen och kontoret.

Hur ser en vanlig dag ut?
I din roll kommer du att ge kvalificerat stöd till vice VD, CFO och HR-direktör. Du stöttar även med frågor som rör hela ledningsgruppen och du samverkar med styrelsen. Utöver det har du ett ansvar som Office Manager för huvudkontoret i Solna där vi är ca 20 medarbetare.

Tyngdpunkten i den dagliga supporten ligger på vice VD som du kommer att jobba nära. Dina arbetsuppgifter varierar men vanligt förekommande är: 

·        Mötesbokningar, kalenderhantering och resor för vice VD

·        Aktivt stötta i löpande planeringsarbete och administrativa processer

·        Utgöra administrativ support till CFO och HR-direktör

·        Delta i ledningsgruppsmöten, föra protokoll, följa upp aktiviteter samt ta fram agendor

·        Sammanställa och distribuera styrelsematerial, administration av styrelseportal och styrelsemöten

·        Ansvara för material/presentationer inför möten

·        Ansvara för interna evenemang, konferenser och aktiviteter

·        Agera Office Manager för kontoret i Solna

·        Ansvara för leverantörsavtal gällande hotell, resebyrå och kontorsavtal och agera i rollen som Travel Manager för bolaget.

Vem söker vi?
För att lyckas i den här rollen trivs du i en föränderlig miljö där mycket händer. Som person är du strukturerad, noggrann och har en positiv attityd. Du trivs med att jobba i ett högt tempo, där det ställs höga krav på service. Du har en god kommunikativ förmåga, oavsett om det är på engelska eller svenska. Förutom att du behärskar Officepaketet på en hög nivå, har du även god systemvana och har god förståelse för digitala verktyg och hur de kan användas för att underlätta verksamheten. Du jobbar på ett prestigelöst och flexibelt sätt och tycker om att ha många kontaktytor. Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet från en liknande roll.

Vilka är BEWISynbra?
Koncernen är strategiskt integrerad i hela värdekedjan med en årlig produktionskapacitet på 185 000 ton av råmaterialets EPS-pärlor och med marknadsledande positioner för sina lösningar för Packaging & Components and Insulation i flera europeiska länder. Företaget omsätter ca fem miljarder och har verksamhet i sju länder. EPS används bland annat för förpackning av mat, läkemedel och tekniska komponenter samt isolering av byggnader och infrastruktur. BEWiSynbra ägs av en privat familj och av ett private equity bolag.

Nyfiken på att veta mer?
BEWISynbra sitter i helt nyrenoverade lokaler i Solna på Gårdsvägen 13, precis bredvid Mall och Scandinavia. För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet. Välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Nu söker vi en assistent till EQT

Vill du vara en del av Europas mest framgångsrika och framåtlutade investmentbolag?
Söker du en central och bred assistentroll och är serviceminded, flexibel, kommunikativ och ambitiös? Då kan det vara dig vi söker.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsprojektledare till YAMAHA Motors

Är du projektledare ut i fingerspetsarna och har möjlighet att resa i tjänsten? Har du erfarenhet av att implementera en visuell identitet i fysiska butiker? Då kan rollen som projektledare till YAMAHA vara något för dig! Det här är ett konsultuppdrag på ett år via KIMM/Wise Professionals.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer