Vi söker en administratör till Trygghetsstiftelsen – Verksamhetsstyrning

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Är du en duktig administratör/assistent som vill arbeta i en bred supportfunktion? Här kommer du att supportera ett 10-tal funktionsansvariga och en varierande roll. Trivs du i en miljö där ingen dag är den andra lik? Då är det här jobbet för dig.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Vad kan Trygghetsstiftelsen erbjuda dig?
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och vidareutveckla Trygghetsstiftelsen. Du kommer att bidra till att utveckla rutiner och arbetssätt. Vi erbjuder bra anställningsförmåner och vi sitter i trevliga lokaler mitt i Stockholm city.

Hur ser en vanlig dag ut?
Du kommer att vara administrativt stöd till vår enhet för verksamhetsstyrning och stöd som har en styrande och stödjande funktion för Trygghetsstiftelsen inom områden som ekonomi, kommunikation, HR, IT, rekryteringsservice och upphandling. Du kommer att supportera i huvudsak ett 10-tal funktionsansvariga och din uppgift blir att stötta dessa funktioner med administrativ support. Eftersom det är många funktioner med olika behov av administrativt stöd blir arbetet mycket varierande.

Du kommer att arbeta i Lime som är vårt verksamhetssystem. 

Några exempel på arbetsuppgifter:·

  • Assistent och administrativt stöd vid möten
  • Vara behjälplig vid större möten och konferenser
  • Sköta diverse utskick, uppdatera adresslistor, boka lokaler
  • Delta vid rekryteringsträffar och mötesplatser för rekryteringsservice
  • Bistå i searcharbete för rekryteringsservice
  • Att vid behov vara behjälplig vid allmänna frågor/enklare problemlösning om IT/utrustning
  • Hantera behörigheter – beställning, avveckling, förändringar och uppläggning av behörigheter inom IT
  • Ta fram olika typer av statistikuppgifter

Vem söker vi?
Som person är du social, serviceinriktad och har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du är bra på att samarbeta och är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Tidigare erfarenhet från kvalificerat administrativt och supporterande arbete är viktigt. Du kommer att ha många kontaktytor med olika behov så du är van att arbete med olika typer av människor. Dina kunskaper i svenska och engelska är goda både i tal och skrift och du är trygg i Officepaketet och är intresserad av ny teknik. 

Vilka är Trygghetsstiftelsen?
Vi kan omställning. Det är enkelt att ha med oss att göra. Vår verksamhet präglas av ett tillåtande klimat och vi lever efter värdeorden -Engagerade, Professionella och Resultatinriktade.
Trygghetsstiftelsen jobbar utifrån två avtal och det ena handlar om att stötta statligt anställda på vägen till ett nytt arbete när de blivit uppsagda på grund av arbetsbrist eller när deras tidsbegränsade anställning har löpt ut. Det andra handlar om att sprida kunskap och inspiration till lokala parter i deras arbete med lokala omställningsmedel.

  • Trygghetsstiftelsen bildades av staten och de centrala arbetstagarorganisationerna i samband med att trygghetsavtalet trädde i kraft 1990. Stiftelsen har idag 35 anställda.
  • Drygt 100 000 personer har fått stöd av stiftelsen. Under 2018 anmäldes 2 900 personer till Trygghetsstiftelsen av sina arbetsgivare. De allra flesta kunder kommer idag från universitet och högskolor.
  • Under 2018 fick 83 procent av de tillsvidareanställda ett nytt jobb eller annan lösning innan uppsägningstidens slut och 87 procent av de tidsbegränsat anställda fick en lösning inom nio månader från uppsägningen.

Nyfiken på att veta mer?
Trygghetsstiftelsen sitter i fina lokaler på Regeringsgatan 67 och här arbetar ett 40-tal personer.
För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet.

Välkommen med din ansökan!

 

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Relationsskapande kommunikativ VD, Borätt Seniorgården

Vi söker nu vår nye VD till Borätt, Seniorgården. Vi är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden.
Ditt övergripande uppdrag är att fortsätta den expansiva väg som vi är på med att förvärva mark i attraktiva lägen. Du leder verksamheten genom att själv och tillsammans med projektcheferna aktivt arbeta operativt såväl externt som internt.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer