Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Strategisk inköpare till Swedol

Swedol är på en fortsatt tillväxtresa och nu söker vi en strategisk inköpare till vårt huvudkontor i Tyresö. Vi är en innovativ partner till professionella användare med kunder inom exempelvis åkeri-, bygg-, industri- och jordbrukssektorn

Förvärvet av Grolls sommaren 2016 var en milstolpe i linje med koncernens strategiska mål och ett viktigt steg på vägen mot Swedols vision. Koncernen har delats in i två divisioner, Kläder och skydd samt Verktyg och förnödenheter.

Swedol tillhandahåller kvalitativa varor och tjänster till professionella användare på webben och i butiker. Arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter är viktiga delar av vårt sortiment. Vi är ett företag med god tillväxt och tydlig tillväxtagenda och ser att vi har en enorm potential på vår marknad. Med en prestigelös kultur är vi snabba till beslut och starka ägare möjliggör en långsiktig satsning på fokusområden.

Vill du bli en del av oss?

Som strategisk inköpare får du en spännande och viktig roll. Tjänsten ingår i divisionen Verktyg och förnödenheter, där kategorier fordon, hydraulik, lyft & last, el/VVS, kem och arbetsplatsutrustning ingår. Du kommer att tillhöra ett inköpsteam med några mycket kompetenta kollegor och rapporterar till Segment& Category Manager. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Tyresö. Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:

  •         Hålla ett effektivt och anpassat sortiment inom ansvarsområdet
  •         Lagerhålla rätt produkter på rätt plats
  •         Utvärdera leverantörer
  •         Skapa affärsmässiga relationer med rätt leverantör
  •         Förhandla och upprätta avtal
  •         Ansvara, förvalta och utveckla angivet produktområde
  •         Säkerställa uppfyllnad av inköpspolicyer
  •         Månatligen upprätta kampanjplan
  •         Hålla butikerna informerade om förändringar i sortimentet
  •         Månadsvis rapportering av resultat och prestation (lagervärde, volym, marginal mm)

 

Trolig bakgrund för att trivas hos oss?         

För att lyckas i rollen har du flerårig erfarenhet av inköp och leverantörskontakter. Meriterande om du arbetat inom detaljhandeln. Du har troligen en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller teknik. Du har erfarenhet av inköpsprocesser och att ha arbetat mot budgetmål. Du har mycket god kunskap om att ha jobbat i Office programmet och särskilt med Excel. Du har erfarenhet och systemförståelse för relevanta affärssystem. Din svenska och engelska är på en hög nivå såväl muntligen som skriftligen.

 

Som person…

Är du van att arbeta självständigt och att förhandla med leverantörer. Du är duktig på att strukturera och organisera ditt arbete. Du är analytisk och kan snabbt bedöma risker och konsekvenser. Du har förmåga och intresse av att lära dig produkterna inom angivet kategoriområde

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Rosing på jan.rosing@wise.se eller 076-620 29 52. Vi ser fram emot din ansökan snarast via www.wise.se dock senast den 8 februari 2018. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal