Office Manager på Wise Group

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nu finns chansen att söka världens roligaste jobb! Vi söker vi dig som vill arbeta som Office Manager i en dynamisk och kreativ miljö där ingenting är omöjligt. Du kommer till en härlig kultur där vi vill att din tid som anställd hos oss ska vara den roligaste i din karriär.

Vi söker dig som vill ta vår service till nästa nivå och du får ansvar för våra kontor i Sverige och i Finland. Varje år har vi tusentals möten med allt från intervjuer och kundmöten till seminarier, utbildningar och events. Ja, du förstår! Här händer det grejer. Kan det här vara jobbet för dig? Läs vidare.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Vilka är Wise Group?
Wise Group är en familj av specialistbolag inom rekrytering, konsulttjänster och digitala produkter som hjälper företag att nå sin fulla potential genom att sätta människan i centrum. Vi är en nordisk aktör med global räckvidd, med kunder i över 60 länder och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Våra sju helägda specialistbolag med tillhörande brands håller vi ihop med en erkänt stark affärskultur och ledstjärnorna Passion- Kvalitet- Tillväxt.

Vi befinner oss i en stark utvecklingsfas och nu söker vi dig som går igång på mötet mellan människor och att leverera den bästa möjliga servicen både i stort som smått. 

Under 2020 kommer vi även att flytta vårt Stockholmskontor till nya lokaler och du kommer att ha en viktig och central roll i detta projekt.

Vi tror på kraften som uppstår när man matchar rätt person med rätt möjlighet. Människor som får möjlighet till utveckling och samarbete mår bättre och presterar bättre. På så sätt bidrar vi till ett mer mänskligt och modigt näringsliv och en hållbar framtid.

Hur ser en vanlig dag ut?
I rollen som Office Manager kan man verkligen påstå att ingen dag är den andra lik. Rollen är både operativ och strategisk och du kommer att arbeta nära alla våra bolag som sitter på Sveavägen 13, eller som vi kallar det – ”Wise Building”. Här handlar det om att bidra med din kompetens och se till att allt flyter på så smidigt som möjligt. Rollen är bred och blir mycket vad du gör den till. Här följer några ansvarsområden: 

·        Personalansvar för två receptionister, samt dotted line till reception i våra regionkontor

·        Rekryterings- och bemanningsansvar för reception där du relativt omgående kommer få tillsätta en till stjärna i teamet

·        Budgetansvar 

·        Ansvara för den dagliga driften på sex våningsplan i Stockholm (ca 300 anställda)

·        Ansvara för driften av Helsingforskontoret, mestadels på distans

·        Optimera tillgångar och bygga smidiga flöden

·        Ansvara för kundupplevelse i världsklass både i mindre och större sammanhang

·        Ytterst ansvarig för husronder, processer, checklistor och rutiner – det som gör att allt fungerar sömlöst i praktiken

·        Delaktig och ambassadör i flyttprojekt 2020

·        Vara delaktig i events och projekt för våra bolag men också koncernövergripande som onboarding, flytt, lokal, internutbildning, event och konferens

·        Ansvar för leverantörsavtal

·        Projektledare för vissa Wise Group-projekt så som Human Growth Award och såväl interna som externa lanseringar 

En professionell projektledare med starkt ambassadörskap
Vi söker dig som ser till att den dagliga driften går som en klocka men du har också förmågan att vara strategisk och kreativ. Vi tror att du som blir framgångsrik i den här rollen har arbetat som Office Manager eller Kontorschef på mötesintensiva företag under ganska många år och att du är trygg i rollen. Vi ser att du gillar stora kontaktytor, att du är ödmjuk, prestigelös och en entusiasmerande person med en härlig can-do-attityd och positiv energi som smittar av sig.

Vi vill att du har haft personalansvar sedan innan och att du brinner för service då tanken med rollen är du ska utveckla den till nästa nivå. Du behöver vara en projektledare av rang, älska utveckling och att göra saker smartare. Vi vill att du har ett ROI-tänk och en stark ekonomisk förståelse. Det är viktigt att du är en kulturbärare och att du är duktig på att bygga team. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, du är van att arbeta i system och du har goda kunskaper i hela Officepaketet.

Kolla in den här filmen så får du en bra känsla för Wise och rollen:

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Wise Group med The Pace/Wise Professionals. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Kontoret ligger på Sveavägen 13. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Relationsskapande kommunikativ VD, Borätt Seniorgården

Vi söker nu vår nye VD till Borätt, Seniorgården. Vi är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden.
Ditt övergripande uppdrag är att fortsätta den expansiva väg som vi är på med att förvärva mark i attraktiva lägen. Du leder verksamheten genom att själv och tillsammans med projektcheferna aktivt arbeta operativt såväl externt som internt.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer