Business Partner/VD-assistent sökes till NatWest Nordisk Renting

Tillsatt

Stockholm Heltid Rekrytering

Vi söker dig som vill arbeta som Business Partner/VD-assistent i en central roll där du är navet för VD, ledningsgrupp, marknad och kommunikation. Låter det som något som passar dig?
Läs vidare.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Privat sjukförsäkring

Hej, jag heter Caroline och är VD på NatWest Nordisk Renting. Vi verkar över hela Norden och tillhandahåller finansieringslösningar för strategiska fastighets- och infrastrukturtillgångar genom leasing.

Vi har en spännande tid framför oss med både utveckling och tillväxt och vi letar efter dig som vill arbeta affärsnära med vår interna och externa kommunikation samtidigt som du supporterar mig och ledningsgruppen. Du kommer helt enkelt att fungera som vår högra hand och hjälpa oss att fokusera på rätt saker.

Vi har valt att anlita the Pace för denna rekrytering och ser fram emot att träffa dig! 

Hur ser en vanlig dag ut?
Din roll som Business Partner/VD-assistent är central och man kan säga att du är navet för VD, ledningsgrupp, marknad och kommunikation. Du kommer att ge oss högkvalitativt och självständigt stöd och du kommer att ansvara för ett brett spann av administrativa uppgifter. 

Du behöver ha viljan att förstå vår verksamhet, ett stort intresse för kommunikation och att jobba affärsnära. Rollen är ny så det finns stora chanser att påverka innehållet och ansvarsområden.

Du kommer arbeta nära VD och ledningsgrupp och bidra i både stora och små frågor och se till att allt flyter på så smidigt som möjligt. Arbetsuppgifterna kommer att variera men nedan följer ett urval:

·        Ansvara för årshjulet för vår organisation och ledningsgruppen – kallelser, agendor, notes, följa upp actions

·        Ansvara för årshjulet för styrelsen – främst kallelser, distribuera material

·        Agera projektstöd/projektledare av både mindre och större karaktär

·        Ansvara för VDs mail och kalender och ha kontakter på Nordisk basis och i Storbritannien

·        Förbereda och upprätthålla en årlig kalender för extern kommunikation

·        Organisera interna och externa möten samt events, inklusive förberedelser och kommunikation

·        Utveckla och underhålla webbplatser och andra sociala kanaler

·        Hantera extern kommunikation inkl. årsrapport, pressmeddelanden, nyhetsbrev

·        Lokal kontaktpunkt för externa kommunikationsärenden

·        Tillhandahålla och analysera information

·        Implementera och underhålla lämpligt CRM-system

·        Resehantering, reseräkningar, utlägg etc

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som Business Partner/VD-assistent ser vi att du är en mycket skicklig kommunikatör både på svenska och engelska. Pratar och skriver du dessutom på finska så är det ett stort plus. Du har ett genuint intresse för marknad och kommunikation och du vill jobba affärsnära. Troligtvis har du arbetat i en roll som VD-assistent eller Executive Assistant under ett par år där dessa bitar varit en stor del av ditt dagliga arbete jämte högkvalitativ support.  

Vi vill att du är nyfiken, självgående och har ett starkt engagemang och driv att få saker gjorda. Du har förmågan att prioritera, att planera och du är prestigelös och tydlig. Självklart är du van att hantera konfidentiellt material, van att arbeta i en internationell miljö, duktig på att bygga förtroende och interagera med alla typer av människor. Du är en fena i Officepaketet och du har viljan att fortsätta utveckla dina kunskaper inom kommunikation och ny teknik. 

Vilka är NatWest Nordisk Renting och vad kan vi erbjuda dig?
NatWest Nordisk Renting är i en utvecklings- och tillväxtfas där du får stora möjligheter att påverka din roll. Du får ett personligt och nära samarbete med VD som förväntar sig att du är hennes högra hand. Kulturen som råder är professionell och inkluderande och du får ca 40 st kompetenta och trevliga kollegor.

NatWest Nordisk Renting är en del av NatWest Bank och ingår i The Royal Bank of Scotland Group. Våra kunder är större företag samt statliga- och kommunala parter i Norden. Vi erbjuder strukturerade finansieringslösningar för strategiska fastighets- och infrastrukturtillgångar genom leasing.
Vi har kontor i Stockholm och i Helsingfors.

Nyfiken på att veta mer?
Du kommer att ha din arbetsplats på Jakobsbergsgatan 13 i Mood Gallerian. För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet.

 Välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant sökes till Euro Accident

Vill du jobba på en arbetsplats där hälsa och rätt försäkring är navet i verksamheten?
Där kulturen genomsyras av ledord som att ”vi bryr oss om varandra”, ”vi agerar nu” och ”vi vågar testa nya saker”? Rollen är ny och det finns stora möjligheter att påverka innehållet där du primärt stöttar chefsjuristen och ledningsgruppen som består av åtta personer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer