Löneadministratör till Logent

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Vill du arbeta med Lön i en organisation där lönefunktionen får ta plats? Där man förstår vikten av Lön och dess innebörd för verksamheten i stort? Välkommen till Logent!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Logent söker vi en Löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid, under 3–6 månader, med start så snart som möjligt. För rätt person finns möjlighet till en anställning hos kunden. Vi söker även dig som är intresserad av att stötta Logents löneavdelning på 50% 

 

Ditt uppdrag

Välkommen till ett härligt löneteam, med god sammanhållning och där fredagsfikan är en självklarhet!  Här kommer du tillsammans med dina 4 kollegor hanterar Logents ca 3000 löner i lönesystemet Hogia Lön Plus. Inom Logent finns fem olika verksamhetsområden där varje löneadministratör ansvarar för sitt verksamhetsområde. Här hanterar du hela lönekedjan, från ax till limpa. Du kommer även att hantera HR-relaterade arbetsuppgifter som avtalsfrågor och uppdateringar enligt kollektivavtal.

Här kommer du till en löneavdelning där hög service är A och O. Du är både en servicefunktion gentemot medarbetarna, dina interna kunder, men också kravställare internt mot verksamheten för att se till att lönefunktionen håller högsta möjliga kvalitet.

Tillsammans med drygt 20 kollegor kommer du vara placerad på Logents huvudkontor, i fina lokaler vid vattnet i Hammarby Sjöstad!

 

Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2016 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

 

Din bakgrund

Vi söker dig med minst ett par års erfarenhet av rollen som Löneadministratör. Du är trygg i dina kunskaper och har god vana av såväl hela lönekedjan som att tolka avtal och håller dig uppdaterad kring regler lagar som berör ditt ansvarsområde.

Som person tror vi att du är noggrann, serviceminded och ansvarstagande. Du brinner för att ge bästa möjliga service till medarbetarna och är kvalitetsmedveten. Vidare är du en teamplayer och trivs i en miljö med stundvis högt tempo.

 

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se , 073-521 65 25) och konsultchef Mikaela Ahvenainen (mikaela.ahvenainen@wise.se ).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer