HR Generalist till Plantagen

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

På Plantagen brinner vi för växter. Plantagens mission är att förbättra livet med växter!

Med över 130 butiker i olika format och ett växande antal butiker i stora tätorter i Norge, Sverige och Finland, är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden, men en årlig omsättning på över 3,5 miljarder NOK sedan 2013. Tack vare våra drygt 1000 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förmånsbil
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Som HR Generalist arbetar du affärsnära och stöttar koncernens chefer i olika typer av HR-frågor. I arbetsuppgifterna ingår även:

  • Strategiskt och operativt arbete med ett nära samarbete med övriga kollegor inom HR
  • Chefstöd i HR-frågor samt stödja med inspiration och kunskap
  • Projektleda och ansvara för att nyckeltal och mål för HR drivs effektivt mot uppsatta mål och att vi har möjlighet att nå önskad effekt på våra satsningar.
  • Proaktiv arbeta med rekrytering och kompetensförsörjning
  • Självständigt driva processer, rutiner, policyn, riktlinjer av HR- relaterade tjänster
  • Tolka kollektivavtal, ge råd och utbilda i gällande regler och lagar

 

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en rolig och utmanande roll där du kommer att ha en stor påverkan på HR-arbetet inom hela koncernen. Vi är i ett spännande skede där vi ska utveckla HR funktionen och skapa mervärde genom att tillsammans driva kultur- och medarbetarfrågor till ett ökat engagemang och framgång, där du kommer vara en del av denna resa!

Tjänsten är på heltid med marknadsmässig lön och placering är på huvudkontoret i Barkarby, Stockholm. Resor i tjänsten förekommer.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har akademisk bakgrund med relevant HR-utbildning och ca 4-5 års erfarenhet inom HR. Vi ser gärna att du har någon form av egen ledarerfarenhet och meriterande är om du har jobbat i en personalintensiv verksamhet.

Rollen innebär mycket självständigt arbete med flera löpande ansvarsområden, samt sätter stora krav på god prioritering-, anpassning- och planeringsförmåga. Du arbetar resultatorienterat för att vi ska nå bolagets gemensamma mål.

Din kommunikativa förmåga, skriftlig och muntlig, är mycket god. Svenska och engelska behärskar du på högsta professionell nivå. Körkort är ett krav i denna roll. Vi ser även att erfarenhet av Sharepoint, Timeplan, Webcruiter, Agda är meriterande.

 

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist, johanna.nyqwist@wise.se eller 073 521 65 87.

Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan. Notera att då urval sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas före utsatt datum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant sökes till Euro Accident

Vill du jobba på en arbetsplats där hälsa och rätt försäkring är navet i verksamheten?
Där kulturen genomsyras av ledord som att ”vi bryr oss om varandra”, ”vi agerar nu” och ”vi vågar testa nya saker”? Rollen är ny och det finns stora möjligheter att påverka innehållet där du primärt stöttar chefsjuristen och ledningsgruppen som består av åtta personer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer