Marknadsansvarig till Edge HR

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Brinner du för digital marknadsföring och beskriver du dig själv med följande ord: Kompetent, engagerad, uppdaterad, starkt affärsfokus, strateg när så krävs, prestigelös och bjuder på mig själv! Då kan du vara vår nästa kollega! För det är nämligen med dessa ord våra medarbetare beskriver sig själva och sina kollegor. Vi på Edge HR söker en Marknadsansvarig.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Flexibla arbetstider
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Vi erbjuder
Edge HR är experter inom HR-frågor och erbjuder digitala tjänster för framtidens HR-lösningar. Hos oss på Edge HR får du arbeta i ett företag med stort engagemang, höga ambitioner och positiva kollegor. Våra framgångsfaktorer är glädje, mod, engagemang och affärsdriv och vi arbetar ständigt med att värdeorden ska genomsyra vår verksamhet. Du får ett stimulerande arbete inom ett växande och viktigt område, där Edge HR har eftertraktade tjänsterna att erbjuda. Vi är ett modernt företag som har bra förmåner för våra anställda.

Rollen
Du ansvarar för företagets marknadsföring med vår webb som största plattform och marknadsför Edge HR’s digitala tjänster och varumärke till befintliga och nya kunder. Att aktivt och proaktivt underhålla och utveckla vår sociala kanal- och webbnärvaro för att skapa konverteringar är en del av din vardag. Det är en dynamisk generalistroll med digitalt fokus och stort eget ansvar som förutom webben innefattar allt en marknadsansvarig på ett mindre företag gör. Du förstår försäljning och kan snabbt sätta dig in i rollen, du greppar helheten men ser samtidigt detaljer. Tjänsten är ett föräldravikariat på 12 månader och rapporterar till Head of Sales & Marketing.

Huvudsakliga uppgifter:

  • Säkerställa aktivering av marknadsplan i samråd med Head of Sales & Marketing. Ansvara för budget, plan, utförande och uppföljning.
  • Ansvara för vår webbplats, innehåll och konverteringar som bildbehandling, skriva och formulera texter samt kontinuerlig och avgörande uppföljning av SEO och SEM.
  • Genomföra marknadsaktiviteter, ha kunskap om rätt kanalval och utveckla content, dvs paketera och marknadsför information, nyheter och data för konvertering.
  • Skapa nyhetsbrev, white papers och annan produkt- och nyhetsinfo.
  • Projektleda och genomföra e-marknadsföring med hjälp av Apsis.
  • Hantera och ha övergripande ansvar för våra sociala medier.
  • Vara tydlig kravställare och ha ett nära samarbete med byråer och andra leverantörer.

Om dig
För att lyckas i rollen har du minst 3 års erfarenhet av digital marknadskommunikation. Sociala mediakanaler – kan du på dina fem fingrar! Du har gärna erfarenhet av B2C och är en van beställare från byråer. En social, självgående initiativtagare som trivs med att arbeta i en entreprenöriell miljö, vilket innebär att du ska kunna arbeta högt som lågt – ibland med korta puckar. Det är viktigt att du är en driven strukturerad projektledare med teknisk förståelse som dessutom trivs när det är mycket att göra och vill nå uppsatta mål. Det är en bred roll och förutom den digitala kompetensen ser vi gärna en kommunikativ person som gillar att ha flera kontaktytor och har stilistik förmåga.

Kompetenser

  • Akademisk utbildning inom marknadskommunikation och/eller motsvarande digital utbildning från t ex Berghs eller Hyper Island.
  • Goda kunskaper samt erfarenhet av att arbeta i Episerver eller liknande CMS-verktyg.
  • Goda kunskaper av Adobe Photoshop och Indesign.
  • Erfarenhet av att arbeta med Google Analytics och Google Adwords.
  • Meriterande om du har arbetat med Upsales, Apsis och Apsis lead eller liknande.

Mer om Edge HR
Edge HR är ett marknadsledande HR ContTech bolag som hjälper företag och organisationer att arbeta effektivt och professionellt med HR-frågor. Vi erbjuder våra kunder digitala tjänster, systemstöd samt seminarier och utbildningar inom HR, arbetsrätt och Talent Management. Edge HR är ett bolag inom koncernen Wise Group AB (publ), som är noterade på Nasdaq Small Cap. Läs mer på www.edgehr.se

Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Cecilia Ericsson de Contreras på 08-555 290 00 eller på mejl cec@kimm.se. Vi intervjuar löpande och ser fram emot att få din ansökan med personligt brev och CV via www.kimm.se så snart som möjligt dock senast 20 okt. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer