Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Strategisk Fundraiser

Bris söker nu en Strategisk Fundraiser som vill vara med och driva framgångsrik insamling från privatpersoner

Tjänsten som Strategisk Fundraiser är en nyckelroll i arbetet med att öka intäkterna från privatpersoner. Vi söker dig som drivs av höga mål, som gillar att noga följa resultatet, analysera och implementera förbättringsåtgärder. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att säkerställa tillväxten av månadsgivare. I rollen ingår även att genom givarvårdsprogrammet utveckla och stärka relationerna med befintliga givare, du brinner för att bygga lojalitet.

Du ingår i teamet som ansvarar för planering, genomförande och utvärdering av kampanjer och aktiviteter riktat till nya och befintliga givare. Du har erfarenhet av att samarbeta med och kravställa mot externa leverantörer såsom telemarketing- och reklambyrå samt face-to-face. Du har god erfarenhet av att digitala kampanjer.

Vi söker dig med erfarenhet av att hantera CRM-verktyg i syfte att analysera data och dra strategiska slutsatser. Du är van att arbeta med stora databaser från en insamlingsorganisation, kanske från ett kundklubbs- eller givarvårdsprogram. Och god kunskap av att jobba mycket i Excel. Du har minst 3 – 5 års erfarenhet av intäktsarbete.

Du ingår i insamlingsenheten med totalt 8 personer och i ditt närmsta team har du 3 personer. I ditt dagliga arbete har du nära samarbete med hela organisationen. Du deltar i strategiarbetet och har goda möjligheter att påverka.

Du är prestigelös, har mycket god samarbetsförmåga, ett positivt och lyhört bemötande. Du är uthållig och envis, behåller motivationen, är lösningsorienterad och driver på för att nå resultat. Du är drivande, självgående och trivs med att ta mycket eget ansvar. Vidare ser vi att du har en god analytisk förmåga, är strukturerad och kommunikativ. Du kan se till helheten och motiveras av att arbeta resultatorienterat.

Vi söker dig som har

  • God erfarenhet av intäktsarbete, digitala kampanjer, att jobba i crm-verktyg
  • God kunskap av lojalitetsbyggande kommunikation, att dagligen jobba i Excel
  • Erfarenhet av att hantera många leverantörer, offertförfarande
  • 3 – 5 års erfarenhet av intäktsarbete
  • Erfarenhet av arbete i en insamlingsorganisation är en merit
  • Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, försäljning (Berghs eller IHM)

Vi erbjuder dig

Här trivs du som drivs av höga insamlingsmål vars syfte är att möjliggöra Bris framtida utveckling. Och därmed bidra till vår vision om ett samhälle där barnets rättigheter respekteras i samhällets alla delar och där varje barn känner till sina rättigheter. Du får ca 70 engagerade kollegor som drivs av att skapa ett bättre samhälle för barn. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, heltid och målstyrd arbetstid. Tillträde så snart som möjligt.

Om Bris

Här förändrar vi världen på riktigt! Barnens rätt i samhället (Bris) är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell medlemsorganisation som särskilt ska bistå barn och unga i utsatta situationer samt upprätta möjligheter för barn och ungdomar att föra en dialog med vuxna.

Bris är en av Sveriges ledande barnrättsorganisationer som varje dag kämpar för ett bättre samhälle för barn. Med barnkonventionen som grund stöttar Bris barn i utsatta situationer, mobiliserar samhället och påverkar beslutsfattare för ett samhälle där varje barn känner till sina rättigheter och där barnets rättigheter tillgodoses. Verksamheten ska genomsyras av den barnsyn som uttrycks i barnkonventionen. Läs gärna mer på www.bris.se

Bris välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsförmåga eller etnisk och religiös tillhörighet.

Övrig information

Kollektivavtal finns med IDEA- Akademikerförbunden och Unionen.

Fackliga representanter är Göran Bergquist, Unionen, goran.bergquist@bris.se och Sofia Lindstén, Akademikerförbundet, sofia.lindsten@bris.se

Sök tjänsten

I denna rekrytering samarbetar vi med The Pace och Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten så kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Kollektivavtal