Head of Talent till House of Radon
Radon är en kreativ fullservicebyrå med strateger, designers, PR- och social media specialister, kompositörer, utvecklare, animatörer, klippare, producenter, copywriters, art directors och projektledare från sju olika länder — allt under ett och samma tak.
Vi tror nämligen på att föra samman människor med olika kompetenser, bakgrunder och idéer för att kunna göra det absolut bästa möjliga av projekt tillsammans. Här kommer du att jobba med engagerade och drivna, men också prestigelösa, kollegor.
Vi jobbar aktivt med att hålla vår företagskultur på topp — därför äter vi lunch ihop varje dag på kontoret som vår grymma kock Sara lagar till oss på plats. Vi råkar också ha stans gulligaste kontorshundar!
Rollen
För att ta dig an rollen som Head of Talent behöver du ha erfarenhet från att arbeta brett med HR i kombination med employer branding och talent management. Ena stunden arrangerar du ett studentevent eller screenar kandidater och i nästa diskuterar du vårt employer brand med ledningsgruppen.
Men den här rollen handlar om mer än bara rekrytering, employer branding och onboarding. Den handlar också om att värna om och utveckla vår företagskultur. Utan den finns inget Radon. För oss är bra stämning en superviktig ingrediens för att alla ska trivas och prestera sitt absolut bästa i en kreativ miljö med högt tempo. Därför har vi skapat en avdelning för just det — The Good Vibes Department. Deras jobb går ut på att se till att vi har kul och blir omhändertagna på jobbet och som Head of Talent blir du deras teamledare. Du kommer också att jobba i nära samarbete med vår ledningsgrupp och våra avdelningschefer. Du rapporterar till VD.
Dina ansvarsområden
– Utarbeta en långsiktig och hållbar employer branding-strategi och rekryteringsprocess samt implementera den tillsammans med vår ledningsgrupp.
– Hantera rekryteringsprocessen för samtliga avdelningar, från första intervju till uppföljning av referenser. Du kommer inte att göra det här på egen hand, men vara den som driver processen.
– Skapa en enkel och stöttande onboardingsprocess för nyanställda.
– Ha ansvar för jakten på nya talanger att rekrytera och hålla kontakt med inför framtiden.
– Aktivt jobba med hur vi kan behålla anställda på Radon och hålla ett öga på hur de trivs med att jobba här.
– Skapa processer och verktyg för att aktivt kunna jobba med att prestationsmätning, utveckling och utvärderingar.
– Leda vår Good Vibes Department och se till att vi har kul ihop på jobbet. Det här kan vara allt från att styra upp en spontan aw mitt i veckan till inspirationsfrukost till att vara med och ordna den bästa byråfesten vi haft.
Dina skills
Vi söker dig med en grym projektledarförmåga. Du är snabb, flexibel och lösningsorienterad och ser ordning och reda som självklarheter för att kunna leverera i jobbet som Head of Talent. Du har lätt för att få med dig andra i olika aktiviteter, projekt och förändringar. Du är trygg och en socialt kompetent person som gillar att ha många kontakter. Andra kallar dig nog för envis, ihärdig och att du ser till att genomföra det du åtagit dig. Vi tror att du har ett ovanligt kreativt synsätt på HR och att du vågar bryta normer och praxis för att uppnå något unikt och speciellt.
Du trivs lika bra med att jobba på en strategisk nivå i samarbete med ledningsgrupp som att jobba hands on med att anordna events, ringa upp referenser och utföra interna undersökningar.
Din bakgrund
– Du har 1-3 års erfarenhet inom HR, rekrytering, talent management och employer branding. Helst inom kommunikation eller liknande marknad.
– Du har jobbat mestadels operativt med HR men är även van att ha strategiska diskussioner och att exekvera och följa upp på strategiska planer.
– Erfarenhet från att arbeta med rekrytering, talent management och employer branding
– Du är helt flytande i engelska, både i tal och skrift.
– Du har en akademisk examen.
Vårt kontor hittar du på Regeringsgatan 109 i Stockholm.
PS. Är du nyfiken på hur livet ser ut på Radon så får du gärna följa oss på Instagram: @houseofradon heter vi där!
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jakob Törnell på jakob.tornell@wise.se, 0735216558, samt Johanna Nyqwist, johanna.nyqwist@wise.se, 0735216587. Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan så snart som möjligt.
Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar – på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.