Head of Talent till House of Radon

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

På Radon handlar allt om människorna som jobbar här. Vår framtid är helt beroende av att vi attraherar och håller kvar talanger hos oss. Nu behöver vi en Head of Talent som kan hjälpa oss att bli ännu bättre!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Lunchförmåner

Radon är en kreativ fullservicebyrå med strateger, designers, PR- och social media specialister, kompositörer, utvecklare, animatörer, klippare, producenter, copywriters, art directors och projektledare från sju olika länder — allt under ett och samma tak.

Vi tror nämligen på att föra samman människor med olika kompetenser, bakgrunder och idéer för att kunna göra det absolut bästa möjliga av projekt tillsammans. Här kommer du att jobba med engagerade och drivna, men också prestigelösa, kollegor.

Vi jobbar aktivt med att hålla vår företagskultur på topp — därför äter vi lunch ihop varje dag på kontoret som vår grymma kock Sara lagar till oss på plats. Vi råkar också ha stans gulligaste kontorshundar!

Rollen

För att ta dig an rollen som Head of Talent behöver du ha erfarenhet från att arbeta brett med HR i kombination med employer branding och talent management. Ena stunden arrangerar du ett studentevent eller screenar kandidater och i nästa diskuterar du vårt employer brand med ledningsgruppen.

Men den här rollen handlar om mer än bara rekrytering, employer branding och onboarding. Den handlar också om att värna om och utveckla vår företagskultur. Utan den finns inget Radon. För oss är bra stämning en superviktig ingrediens för att alla ska trivas och prestera sitt absolut bästa i en kreativ miljö med högt tempo. Därför har vi skapat en avdelning för just det — The Good Vibes Department. Deras jobb går ut på att se till att vi har kul och blir omhändertagna på jobbet och som Head of Talent blir du deras teamledare. Du kommer också att jobba i nära samarbete med vår ledningsgrupp och våra avdelningschefer. Du rapporterar till VD.

Dina ansvarsområden

– Utarbeta en långsiktig och hållbar employer branding-strategi och rekryteringsprocess samt implementera den tillsammans med vår ledningsgrupp.

– Hantera rekryteringsprocessen för samtliga avdelningar, från första intervju till uppföljning av referenser. Du kommer inte att göra det här på egen hand, men vara den som driver processen.

– Skapa en enkel och stöttande onboardingsprocess för nyanställda.

– Ha ansvar för jakten på nya talanger att rekrytera och hålla kontakt med inför framtiden.

– Aktivt jobba med hur vi kan behålla anställda på Radon och hålla ett öga på hur de trivs med att jobba här.

– Skapa processer och verktyg för att aktivt kunna jobba med att prestationsmätning, utveckling och utvärderingar.

– Leda vår Good Vibes Department och se till att vi har kul ihop på jobbet. Det här kan vara allt från att styra upp en spontan aw mitt i veckan till inspirationsfrukost till att vara med och ordna den bästa byråfesten vi haft.

Dina skills

Vi söker dig med en grym projektledarförmåga. Du är snabb, flexibel och lösningsorienterad och ser ordning och reda som självklarheter för att kunna leverera i jobbet som Head of Talent. Du har lätt för att få med dig andra i olika aktiviteter, projekt och förändringar. Du är trygg och en socialt kompetent person som gillar att ha många kontakter. Andra kallar dig nog för envis, ihärdig och att du ser till att genomföra det du åtagit dig. Vi tror att du har ett ovanligt kreativt synsätt på HR och att du vågar bryta normer och praxis för att uppnå något unikt och speciellt.

Du trivs lika bra med att jobba på en strategisk nivå i samarbete med ledningsgrupp som att jobba hands on med att anordna events, ringa upp referenser och utföra interna undersökningar.  

Din bakgrund

– Du har 1-3 års erfarenhet inom HR, rekrytering, talent management och employer branding. Helst inom kommunikation eller liknande marknad.

– Du har jobbat mestadels operativt med HR men är även van att ha strategiska diskussioner och att exekvera och följa upp på strategiska planer.

– Erfarenhet från att arbeta med rekrytering, talent management och employer branding

– Du är helt flytande i engelska, både i tal och skrift.

– Du har en akademisk examen.

Vårt kontor hittar du på Regeringsgatan 109 i Stockholm.

PS. Är du nyfiken på hur livet ser ut på Radon så får du gärna följa oss på Instagram: @houseofradon heter vi där!

 

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jakob Törnell på jakob.tornell@wise.se, 0735216558, samt Johanna Nyqwist, johanna.nyqwist@wise.se, 0735216587. Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan så snart som möjligt.

Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar – på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

 

 

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Video Content Producer till Wise Professionals

Som Video Content Producer hos Wise Professionals kommer du redan första dagen svepas med i en företagskultur där allt är möjligt. Där film är en självklar del i vardagen och där dina idéer blir verklighet. Vi är redan nyfikna på vem du är som filmskapare och vill att du ska ha den roligaste tiden i din karriär hos oss. Är du redo att kavla upp ärmarna och ta fram film som får oss att både tappa andan och hakan?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en analytisk kundrådgivare till 2Secure

Du erbjuds en dynamisk roll på ett branschledande företag där du tillsammans med ditt team bidrar till ett tryggare samhälle. Trivs du i kundmötet, är duktig på analys, är konsultativ och rådgivande, då kan det här vara rollen för dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Scandinavian HR Manager till CERTEGO

CERTEGO har anor från industriell låsverksamhet som startades redan för 150 år sedan. Vi tillhör koncernen ASSA ABLOY och vägen fram till dagens högteknologiska företag har kantats av ett stort antal bolagsfusioner och förvärv över hela Norden.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Landets bästa rekryteringschef till ICA

Nu går startskottet för uppbyggnaden av inget mindre än landets bästa rekryteringsteam! Du som rekryteringschef kommer forma och leda funktionen med några av Sveriges bästa rekryterare i en roll där du förväntas göra enorm skillnad.
“Det här kan på allvar vara det roligaste jobb du kan ha ” Så säger Åsa Daxberg som blir din närmaste chef i denna roll. Och vi, Maria och Johanna från Wise som ansvarar för denna rekrytering, kan inte annat än att hålla med.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Senior rekryterare till ICA – också landets bästa

Som tidigare utannonserats bygger ICA landets bästa rekryteringsteam! Du som senior rekryterare kommer tillsammans med landets bästa rekryteringschef vara med från början och bygga ett team som förväntas göra stor skillnad.
“Det här är också det roligaste jobb du kan ha ” säger Åsa Daxberg som blir din chefs närmaste chef. Och vi, Maria och Johanna från Wise, som ansvarar för även denna rekrytering, kan inte annat än att hålla med…. Den här gången också!

Stockholm

Läs mer