Ekonomiassistent sökes till SKL International

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du känna stolthet över din arbetsgivare och arbeta i en internationell och föränderlig miljö? Då ska du söka till SKL International! Varmt välkommen med din ansökan!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Om rollen
SKL International går igenom en stark tillväxtfas och söker nu ytterligare expertis till teamet. I rollen som ekonomiassistent blir du en del av ekonomifunktionen som består av 9 personer. Du kommer att arbeta på SKL Internationals huvudkontor på Södermalm i Stockholm. I rollen ansvarar du för:

  • Ankomstregistrering av inkommande fakturor, kontroller samt utskick av dem i attestflödet
  • Definitivregistrering av inkommande fakturor
  • Bokföring av in- o utbetalningar
  • Kontering av bolagskostnader
  • Kontroll av reseräkningar och utlägg

I tjänsten ingår även diverse administrativa arbetsuppgifter.

Vem söker vi?
Nu söker vi dig som har ett eller ett par års erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Då SKL International befinner sig i en tillväxtfas ser vi att du trivs i en föränderlig miljö.

Som person har du ett positivt synsätt, du är noggrann och har dessutom en naturlig fallenhet för att finna lösningar samtidigt som du är kommunikativ och gillar att ge service.

Om SKL International
SKL International är Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) organisation för internationellt utvecklingsarbete. På uppdrag av framförallt Sida arbetar vi med stöd till utveckling av demokrati och förbättrad samhällsservice i olika delar av världen. I vårt arbete är SKL och SKL:s medlemmar, Sveriges kommuner, landsting och regioner en viktig kunskapskälla. På huvudkontoret i Stockholm är vi ca 30 personer och nästan dubbelt så många kontrakterade på heltid i våra projekt utomlands. Mer information om vad vi gör och var, finns på www.sklinternational.se.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar SKL International med Wise Professionals/EQonomy. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Allskog på elin.allskog@eqonomy.se . Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen att ansöka!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger SKL International AB

Hornsgatan 15, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Relationsskapande kommunikativ VD, Borätt Seniorgården

Vi söker nu vår nye VD till Borätt, Seniorgården. Vi är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden.
Ditt övergripande uppdrag är att fortsätta den expansiva väg som vi är på med att förvärva mark i attraktiva lägen. Du leder verksamheten genom att själv och tillsammans med projektcheferna aktivt arbeta operativt såväl externt som internt.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer