Marknadskommunikatör

Tillsatt

Göteborg Konsultuppdrag

Wallenstam letar efter en Marknadskommunikatör som motiveras av att skapa bra kommunikation till deras hyresgäster om deras verksamhet och projekt. Du trivs med att ge stöd i kommunikationsfrågor och ha många kontaktpersoner ut i verksamheten. Du erbjuds en operativ roll med stort ansvar och där du kan bygga vidare på din erfarenhet av kommunikation och koordinering.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Wallenstam erbjuder dig en öppen och lättsam miljö, i en organisation som är flexibel och har snabba beslutsvägar. Wallenstam är ett framgångsrikt och växande företag som har lyckats bibehålla samma familjära kultur som ofta finns på mindre bolag. Nu ska en kollega på kommunikationsavdelningen gå på föräldraledighet och därför samarbetar Wallenstam nu med oss på KIMM för att hitta en kollega till ett konsultuppdrag på ca 1 år, med start i början av mars. Vi letar efter dig som vill arbeta som Marknadskommunikatör, där du erbjuds en operativ roll med stort ansvar och att bygga vidare på din erfarenhet av koordinering.

Din vardag

Som Markandskommunikatör har du ett ägandeskap att bevaka informationsfrågan i de projekt du är inblandad i. Projekten varierar i storlek och längd där du och din kollega som också arbetar som marknadskommunikatör kommer dela upp projekten emellan er. Du kommer främst att arbeta mot bostadshyresgäster och större statsutvecklingsprojekt. I vardagen arbetar du med planering, bevakar informationsfrågan samt arbetar operativt med att uppdatera hemsidan, skriva informationsmaterial, skapa utskick, layouta flyers etc. Du har tät dialog med bolagets olika byråer där du agerar beställare av exempelvis vepor, skyltar och annat informationsmaterial.

Wallenstams kommunikationsavdelning, som du kommer att tillhöra, består av en grupp om 12 engagerade personer som alla tycker om vad de arbetar med. De är ödmjuka, hjälper varandra och delaktighet är en viktig drivkraft. Åtta av dina kollegor på avdelningen sitter i Göteborg, och din närmsta chef är Kommunikationsdirektören. Dessutom har du många kontaktytor runt om i organisationen och även med externa samarbetspartners. Det innebär att en stor del av rollen innebär samarbete med många olika människor i olika funktioner, vilket såklart är något som är extra roligt för dig som trivs med ett sådant arbetsklimat.

Arbetsuppgifter

  • Producera innehåll till hemsidan samt exempelvis flyers
  • Planera, koordinera och genomföra kommunikationsinsatser
  • Bevaka informationsfrågan i de projekt du är involverad i
  • Beställa kommunikationsinsatser från reklambyråer
  • Planera och genomföra mindre hyresgästevents

Kunskap och erfarenheter

Eftersom du har kontakt med olika intressenter inom de projekt du är involverad i, behöver du känna dig bekväm i din profession. Därför ser vi att du behöver ha med dig ca fem års erfarenhet av en operativt planerade inom marknad- och kommunikation. Med din erfarenhet känner du dig bekväm i hantverket med att producera kortare informationstexter samt enklare bildhantering. Även om vi inte ser att du behöver vara någon expert inom grafisk kommunikation kräver rollen att du har kunskap inom Adobe Suite, framförallt Phtoshop och InDesign. Du har i dina tidigare roller även haft ansvar för planering och koordinering kring olika projekt, vilket gör att du är van vid att arbeta strukturerat kring planering och kommunicera i projektteamet. Ifall du har erfarenhet inom fastighetsbranschen, hyresgästkommunikation, statsutveckling eller liknande bransch är det meriterande eftersom du nog snabbare kommer förstå sättet Wallenstam arbetar på.

In i rollen har du med dig ett intresse för människor, där du själv vågar ta egna initiativ för att öppna upp emellan olika funktioner. Det gör att du har en serviceinriktad attityd och tycker om att hitta lösningar på kommunikationsutmaningar. Vi ser att du har en förmåga att kunna prioritera och omprioritera arbetsuppgifter när du ser behov. I teamet bidrar du med ditt intresse för kommunikation och ditt engagemang. Att du hjälper till när dina kollegor behöver samt vågar gå utanför din roll, är något som vi också uppmuntrar.

Vill du veta mer?

Låter det intressant och som något för dig? Önskar du läsa mer om Wallensam som bolag rekommenderar vi dig att besöka deras hemsida. Har du funderingar om hur det är att vara konsult via oss på KIMM? Här kan du läsa mer. Frågor om processen skickas till oss på KIMM. Vi som arbetar med processen heter Marios och Stina, oss når du enklast på mail: mm@kimm.se och stina@kimm.se. Dessvärre kan vi inte ta emot några ansökningar via mail utan ansöker gör du direkt på kimm.se. Svar på dina frågor och feedback på din ansökan kommer att ta lite längre tid än vanligt över jul- och nyårshelgerna. Inledningsvis behöver du bara skicka in ett CV och/eller länka till din LinkedIn profil. Tänk på att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Wallenstam

Kungsportsavenyen 2, Göteborg

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Copywriter

Vill du arbeta med att utveckla och bygga Bris kommunikation, från idégenerering till praktiskt genomförande och har erfarenhet av att skriva och publicera texter för olika kanaler och målgrupper? Då kanske du vill anta rollen som Copywriter hos oss på Bris!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

HR Business Advisor till KPMG

Vill du arbeta i en affärsnära HR-roll i en högpresterande kultur där medarbetarna delar med sig av kunskap och tar fram det bästa hos varandra? Då tycker vi du ska fortsätta läsa här nedan!

Stockholm

Läs mer