Inköpscontroller till Ahlsell

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Gillar du att påverka din egen utveckling och vill bidra till ständig förbättring av verktyg och processer? Har du erfarenhet av controlling, kanske i en affärsnära verksamhet inom inköp eller försäljning? Nu söker Ahlsell en inköpscontroller. Är det du? Läs mer om rollen här!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Som anställd på Ahlsell tillhör du ett storbolag som har småbolagsmentalitet. Här är det korta beslutsvägar och organisationen är platt. Du kommer omringas av hjälpsamma och inkluderande kollegor. Det här är en arbetsplats där medarbetarna får möjlighet att utvecklas i takt med att koncernen växer. Det gör att många stannar under en lång tid – ett gott kvitto på att Ahlsell är en arbetsplats att trivas på! Din roll som inköpscontroller
Som inköpscontroller på Ahlsell AB (publ) arbetar du på koncernnivå och rapporterar direkt till Inköpsdirektören. Din placering är på huvudkontoret i Liljeholmen i Stockholm.

·      Månatlig rapportering av framdrift och utfall av inköpsorganisationens aktiviteter

·      Löpande ta fram och bistå inköpsorganisationen med rapporter och analyser

·      Hantera, prognostisera och följa upp intäkter i form av rabatter och bonus från leverantörer

·      Stödja förhandlingsprocessen inom inköp samt följa upp och analysera förbättringar i denna

·      Verksamhetsansvar för avtalsdatabas

·      Upprätta, underhålla och följa upp spendanalys för indirekta kostnader

·      Driva förbättrings och förändringsprojekt inom inköpsorganisationen

Din bakgrund och person
För att vara framgångsrik i rollen som inköpscontroller tror vi att du har ca 2-4 års erfarenhet av en controllerroll och en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har både intresset och förmågan att förstå vad som driver vår affär och du uppskattar att supporta kollegor i affärsdrivande roller. Du trivs när du får ta egna initiativ och när du får driva ditt arbete framåt både vad gäller återkommande arbetsuppgifter som arbete av mer problemlösande karaktär.

Du har en stark analytisk förmåga och är en noggrann, strukturerad och lösningsorienterad person med hög leveranssäkerhet. I rollen som inköpscontroller behöver vi en systemvan person med en mycket god erfarenhet av Excel och av BI-system.

För oss är det viktigt att du både kan se till detaljerna och till helheten och att du sporras av att göra saker bättre. Du kommer bäst till din rätt när du får förbättra och utveckla och du har lätt för att ta kontakt, kommunicera och bygga relationer med kollegor på olika nivåer i organisationen. Om Ahlsell
Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner, med verksamhet även i Baltikum och Ryssland. Ahlsells unika kunderbjudande ger professionella användare tillgång till ett omfattande utbud av produkter och relaterade tjänster inom vatten & avlopp, värme & sanitet, ventilation, isolering, el, kyl, bygg, fastighet, industri, verktyg & maskiner samt förnödenheter och personlig skyddsutrustning. 

Ahlsell omsätter cirka 30 miljarder SEK och finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland, Polen och Ryssland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Med drygt 5 800 medarbetare, 230 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs. Läs gärna mer på www.ahlsell.se 

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Ahlsell med EQonomy/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofie Forsman på sofie.forsman@wise.se eller 070-356 77 37.

Vi kommer arbeta med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om rollen känns rätt för dig! Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen (läs mer här), därför kan vi inte ta emot din ansökan via mail hur gärna vi än vill.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer