Content Manager till Nordax Bank

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nordax, är en specialistbank och ett alternativ till de mer traditionella bankerna, axlar nu upp och lägger grunden till hela sin digitala marknadsavdelning. Nordax söker en Content Mananger. Här får du stort ansvar att vara med och utmana samt utmanas i den spännande tillväxtfas som Nordax befinner sig i. Tillsammans med ca 200 medarbetare har Nordax en ambition att bli Nordens största specialistbank. Är du redo att anta utmaningen? Du kommer vara del i ett tajt team i en snabbfotad platt organisation på Nordax huvudkontor som ligger i Stockholms innerstad.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Nordax Bank har vind i seglen och är inne på en riktigt spännande framtidsresa. Det handlar om att utmana en traditionell bransch, ge alternativ, ligga i framkant och ta lead på en digitalisering som redan är i full gång. Att jobba på Nordax handlar om att öppna upp möjligheter, skapa val och utgå från ett mer individanpassat synsätt. Att prata direkt, öppet och målgruppsanpassat. Nordax vill ge människor råd att leva, hjälpa till med det vardagliga och göra genomtänkta val. Detta genomsyrar Nordax – man ser det lilla i det stora.

I rollen som Content Manager
Som Content manager administrerar du innehållsproduktion på flera språk och från flera leverantörer/byråer. Du håller ihop kommunikationen utifrån flera perspektiv och stakeholders. Vi har tre målgrupper och du måste kunna hantera och hålla ihop dessa. Du arbetar självständigt och strukturerat i ditt arbete och samverkar med interna kollegor och externa samarbetspartners. Du kommer att arbeta som del av vårt marknadsteam och utgår från vårt huvudkontor på St Eriksplan. Arbetstiden är dagtid du rapporterar till Online Sales Manager.

Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter

  • Ansvar för framtagande och publicering av innehåll på våra kundtillvända webbplatser (nordax.se/no/fi/de) i samarbete med byrå/kommunikatör
  • Identifiera och driva intressanta vinklar för native-annonsering
  • Beställning, kravställning och uppföljning av content-produktion av byrå/kommunikatör
  • Genomförande och uppdatering av SEO-strategi
  • Ansvar för organisk social publicering och närvaro
  • Ansvar för native-kampanjer
  • Arbeta med mediatyperna text, bild och video

Din erfarenhet

  • Relevant utbildning inom kommunikation, event och/eller marknadsföring från högskola eller t ex Berghs
  • Erfarenhet av att arbetat med mediatyperna text, bild och video
  • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
  • Grundläggande kännedom om SEO
  • Kundkommunikation
  • Erfarenhet från webpublicering/CMS-system t ex Episerver eller liknande system
  • Erfarenhet av social media management.
  • Meriterande om du berört gränssnittet i system för Youtube, Instagram och Facebook.
  • Meriterande med fler språk så som norska, finska eller tyska

Så här tror vi att du är
För att trivas i rollen är det viktigt att du är prestigelös, nyfiken och trivs med varierande arbetsuppgifter och älskar utveckling. Du kan hantera flera saker samtidigt, har känsla för språk, kommunikation och tonalitet och vågar stå på dig inom ditt kunskapsområde. För att lyckas i rollen är du en kreativ och självgående person som vågar tänka nytt och har ett brinnande intresse för kommunikation och att bygga starka varumärken. Du trivs med att ta mycket eget ansvar och planerar utan problem ditt eget arbete. Framförallt trivs du i en snabbfotad organisation som förändras och växer och där du ställs inför nya utmaningar. Du vet hur man skapar levande webbplatser och hur man möter kundens behov av information och ökar synligheten av webbplatser på sökmotorer.

Mer om Nordax
Nordax är en mänsklig bank med ett klart mänskligt ledarskap och här gäller frihet under eget ansvar. Man tror på individen. Nordax bryr sig om oss människor på riktigt, har förståelse för att alla är olika och är genuint intresserad av att man får var den man är och det finns en respekt för Work-Life Balance. De har ledarskapsutbildningar där samtliga ledare tar del av ett gediget ledarskapsprogram som präglas av ovan. Det främjas ett ledarskap som är mänskligt, förstående, proffsigt med tron på individen. Ett självledarskap med tillgängliga och coachande ledare. Nordax ledare är mer mentorer och coacher än chefer, för att locka fram det bästa ur varje individ. Möjligheten att påverka sin egna roll och ha en inverkan är också väldigt stor. Arbetsklimatet kännetecknas av samarbete, arbetsglädje och engagemang. Man värnar starkt om jämställdhet, respekt och arbetsmiljö. Genom bred kompetens och stort personligt ansvar hos medarbetare har en företagskultur som bygger på delaktighet och beslutskraft vuxit fram.

Nordax grundades 2003 och har specialiserat sig på ett fåtal produkter som bolån, privatlån utan säkerhet, lån för 60+ samt sparkonton. Sedan starten har Nordax haft en stark tillväxt och utveckling. Idag är Nordax ca 200 medarbetare från Sverige, Norge, Finland och Tyskland som alla sitter samlade på vårt kontor i Stockholms innerstad. Läs mer på www.nordax.se

Vad händer nu?  I denna rekrytering samarbetar Nordax Bank med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson sa@kimm.se eller Cecilia Ericsson De Contreras cec@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se senast 2019-04-04. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Nu söker vi en Executive Assistent till DHL Express

DHL Express är världens ledande leverantör av internationell expressleverans och vi söker nu dig som vill vara en del av världens mest internationella företag. De har blivit utnämnda till
”Top Employer” i fem år vilket är något som DHL Express är mycket stolta över!

Vi letar nu efter deras nya superstar i rollen som Executive Assistent.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer