Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Customer Service Coordinator – Nokian Tyres

Nu växer vårt kundsupportteam och vi söker dig som vill jobba aktivt med roliga, utmanande och spännande kunder med premiumvarumärken inom bilbranschen. Vi är ett team på 4 personer som brinner för att serva våra kunder. Nokian Tyres, ett välkänt globalt varumärke som levererar däck av högsta kvalitet. Du är en viktig del i denna leverans, och vi befinner oss på en spännande resa. Taggad?”

Nokian Dyres är världsledande på väderanpassade däck av högsta kvalitet och arbetar med bilbranschens premium kunder . Företaget står inför en spännande resa med ett laddat gäng, och vi söker nu dig som vill jobba med service, hjälpa kunder, lägga orders och leverera kundsupport av bästa kvalitet. Som customer service coordinator ingår du i customer service teamet som ger support till företagets alla kunder, distributörer och återförsäljare och servar en säljkår på ca 16 personer. Totalt på Sverigekontoret jobbar ca 30 personer, men globalt rör det sig om en arbetsstyrka på ca. 4600 personer, som omsätter ca 1,6 miljarder Euro.

Övergripande ansvarsområden
Arbetet som customer service coordinator innebär att operativt arbeta med våra kunder, och dagligen svara i telefon, maila, lägga ordrar, säkerställa leveranser och följa upp. Du är lyssnande, kundorienterad, kreativ och ingår i ett team som håller en mycket hög servicenivå med konkurrenskraftig service och support till befintliga och blivande kunder.

Du är ansvarig för att leda våra kunder, lösa deras problem och hitta alternativ om och när man stöter på patrull. Du kan företagets produktportfölj och organisation och vet vad, när och var leveransen är. I rollen som customer service koordinator arbetar du också med att driva och delta i projekt som rör utveckling och förbättring av kundservice. Du planerar, genomför och följer upp inkommande kunders frågor. Arbetstiderna är 08.00 – 16.30 och då är man på kontoret, som ligger i Rosersberg ca 20 min norr om centrala Stockholm.

Ansvarsområden

  • Löpande ta emot inkommande samtal, mail via Salesforce, webbformulär och ansvara för chattfunktionen och proaktivt utveckla leveransen av nuvarande och framtida kundservicetjänster för våra kunder
  • Uppföljning, effektivitets- och fakturabevakning
  • Hålla dig uppdaterad om företagets produkter, kampanjer och leveranser
  • Säkerställa ett effektivt samarbete med sälj, marknad och kundservice och övriga funktioner inom företaget

Bakgrund

  • Erfarenhet av operativ kundserviceverksamhet – gärna från branschen, bilindustri
  • Erfarenhet av orderhantering
  • Datavana, systemkunnig (Salesforce meriterande)
  • Erfarenhet av försäljning är meriterande

För att trivas och lyckas tror vi att du har följande egenskaper:

  • Hög arbetsmoral, laganda
  • Driv – gillar att jobba mot tydliga och utmanande mål
  • Serviceorienterad
  • Samarbetsvillig och flexibel
  • Snabb med hög stresstolerans
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • God förmåga att arbeta självständigt och proaktivt
  • God förmåga att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt

Är du vår nya kollega som kan bli den viktiga länken mellan Nokian Tyres och våra härliga kunder, den som får sälj att briljera, den som skapar arbetsglädje och laganda? Skicka in din CV till oss så snart som möjligt!

Placeringsort: Stockholm, Rosersberg, pendeltåg med gångavstånd från station- kontor 25 min

Du rapporterar till: Teamansvarig Customer Service

Om Nokian Däck

Nokian Tyres är expert och marknadsledande på däck för nordiska förhållanden. Nokian Tyres är Nordens ledande däcktillverkare och den enda i världen som koncentrerar sig på tillverkning av däck för nordiska förhållanden, såsom sommardäcket Hakka och vinterdäcket Hakkapeliitta. Företaget utvecklar och tillverkar sommar-och vinterdäck för bilar och däck för tunga fordon. Försäljning och distribution sker genom återförsäljare som har ett långvarigt samarbete med företaget och egen detaljhandelskedja Vianor. Organisationen består av engagerade medarbetare och arbetsmiljön är öppen, dynamisk och utvecklande. Nokian Däck AB har logistikcenter med lager och kontor i moderna lokaler i Rosersberg, norr om Stockholm. Läs mer på www.nokiandack.se

Mer om tjänsten

Vi vill veta mer om dig! Skicka in din ansökan där vi löpande går igenom kandidaturvalet. Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Cecilia Ericsson de Contreras, cec@kimm.se. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev senast 2019-09-18. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Vi ser fram emot din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal, Lunchförmåner, Personalrabatt