Löneadministratör med intresse för HR-frågor

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Tycker du om lön- och HR-frågor? Vill du ha ett ansvarsfullt, stimulerande och omväxlande arbete? Då är detta tjänsten för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Hifab söker vi en Löneadministratör med intresse för HR frågor. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid under 6 månader.

Löneadministratör med intresse för HR frågor

Tycker du om lön- och HR-frågor? Vill du ha ett ansvarsfullt, stimulerande och omväxlande arbete? Då är detta tjänsten för dig!

Som Lön/HR-administratör på Hifab kommer du att tillhöra vårt HR & kommunikationsteam, som idag består av fem engagerade medarbetare. Rollen är bred och innefattar ansvar för Hifabs hela löneprocess, totalt ca 250 tjänstemannalöner. I dina arbetsuppgifter ingår även hantering av årsskifte och kontrolluppgifter, lönerevision, semesterårsskifte, anställningsavtal. Du ska även hantera löpande rapportering gällande pensioner och försäkringar, HR-nyckeltal och lönestatistik samt systemuppdateringar

Utöver hanteringen av lönerna kommer du, beroende av intresse, även att stötta och ha ansvar för exempelvis följande inom HR-området:

  • Chefsportal i Hogia
  • Rådgivning inom arbetsrätt, kollektivavtal och anställningsavtal
  • Förmåner och friskvård
  • Stöd till medarbetarundersökning
  • Stöd till cheferna vid företagshälsovård och rehabilitering
  • Lönekartläggning

Rollen som Lön/HR-administratör kommer att inledas med en introduktion tillsammans med nuvarande lön/HR-administratör, och därefter kommer du att arbeta tätt ihop med HR-chefen.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av att självständigt och ansvarsfullt hantera hela löneprocessen
  • Har erfarenhet av att arbeta i Hogia lön Plus och Hogia Personal eller i liknande system
  • Som trivs med att planera sitt eget arbete, självständig och ansvarstagande
  • Har stort systemintresse och kan hantera filöverföringar, systemuppdateringar och flöden mellan olika system
  • Har goda kunskaper i Excel
  • Kan uttrycka dig obehindrat muntligt och skriftligt på svenska då språket används dagligen, samt grundläggande kunskaper i engelska då vissa kontakter med våra internationella kontor sker på engelska

För att trivas i rollen tror vi att du är en person som trivs i en familjär miljö och gillar att ha en rådgivande roll med chefer och medarbetare. Du är självgående i din roll som lön/HR-administratör och strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta, samtidigt som du är serviceminded och har en god kommunikativ förmåga. Har du dessutom en kvalificerad yrkesutbildning eller universitetsutbildning inom löneadministration är detta meriterande.

Hifab erbjuder

Våra medarbetare är vår mest värdefulla tillgång! För Hifab är det högsta prioritet att behålla och utveckla våra medarbetare. Genom tydliga karriärvägar, intressanta projekt och vår egen projektskola Hifab Pro stödjer vi våra medarbetare att växa inom sin profession.

Vi arbetar aktivt med att skapa goda förutsättningar för balans mellan arbetsliv och privatliv. Det gör vi genom att du, utifrån dina projekt och ansvarsområden har möjlighet att styra din egen arbetstid, men också genom friskvårdsbidrag, företagshälsovård och löneväxlingsmöjligheter.

Vi sitter i moderna lokaler på Sveavägen 167 i nära anslutning till i natursköna Hagaparken.

Om Hifab

Vi är Sveriges ledande projektledningsföretag. Det har vi blivit tack vare våra medarbetare, vårt engagemang, kunnande och erfarenhet. Med det som verktyg har vi satt spår både på hemmaplan och utanför landets gränser. Vår erfarenhet syns i projekten, den som kan sin sak vågar tänka nytt.

Vi stödjer våra kunder genom alla delar av ett byggprojekt, från tidiga strategiska frågeställningar till färdigställande och förvaltning. Sedan 1947 har vår ambition varit densamma – att förverkliga våra kunders idéer. Vi har cirka 320 medarbetare. 2016 omsatte vi 475 MSEK, varav 70 % i Sverige och 30 % i internationella uppdrag. Hifab är noterat på NASDAQ OMX First North.

När du blir en av oss 

Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Vi har även flera initiativ kopplat till välgörande CSR-arbeten. Under 2018 är vi bland annat guldsponsor till Team Rynkeby God Morgon som cyklar till förmån för Barncancerfonden. Vi ser det som en perfekt match med våra värderingar om hälsa och önskan om att alla barn ska få sina drömjobb i framtiden.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. 

 

Om du vill veta mer 

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Johan Fernström (johan.fernstrom@wise.se, 076-620 29 38) och Ulrica Thero (ulrica.thero@wise.se). Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!  

Vi ser fram emot att höra från dig! 

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer