Löneadministratör till Tarkett i Sollentuna

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Vi söker dig med kunskaper i Hogia Lön som tycker om att arbeta med eget ansvar, där du hanterar hela löneprocessen från ax till limpa!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Tarkett i Sollentuna söker vi en Löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid/deltid, med start så snart som möjligt tom slutet på året. Möjlighet till eventuell förlängning.

Ditt uppdrag

Som löneadministratör hos Tarkett kommer du att ansvara för hela löneprocessen från ax till limpa i Hogia Lön, för ca 100 tjänstemän. Detta innebär bland annat framtagande av rapporter och statistik, administration gällande pensioner och försäkringar, friskvård och traktamente. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med företagets rutiner samt lagar och avtal. Du kommer att ansvara för löpande lönehantering, redovisning av skatter, avgifter och statistik samt ge medarbetare stöd i olika lönerelaterade frågor. Du hanterar bilfrågor, försäkringar, sjukfrånvaro, bonusupplägg och bonusfrågor mm. Du kommer att arbeta inom HR avdelningen men samtidigt ha ett mycket nära samarbete med ekonomiavdelning.

Om Tarkett

Tarkett är ett ledande företag inom golvindustrin med 130 års erfarenhet. De finns i samtliga nordiska länder och har idag ca 200 anställda. Tarkett erbjuder golv till allt från privatpersoner till skolor, arbetsplatser, butiker, sjukhus och hotell såväl som sportanläggningar. Tarkett jobbar mycket för hållbara lösningar.

Som löneadministratör kommer du att arbeta inom Tarkett Sales – Som är en nordisk säljorganisation med svensk verksamhet. Din roll kan därför komma att innebära kontakt med medarbetare från övriga nordiska länder och även med huvudkontoret i Paris.

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministrativt arbete, gedigen kunskap inom området och bidrar gärna med denna för vidareutveckling och förbättring av våra löneprocesser. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen. Erfarenhet av Hogia Lön är ett krav.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Vidare har du en hög integritet, en god känsla för service och är flexibel och prestigelös i ditt sätt.

När du blir en av oss

Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Vi har även flera initiativ kopplat till välgörande CSR-arbeten. Under 2018 är vi bland annat guldsponsor till Team Rynkeby God Morgon som cyklar till förmån för Barncancerfonden. Vi ser det som en perfekt match med våra värderingar om hälsa och önskan om att alla barn ska få sina drömjobb i framtiden.  

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se , 073-521 65 25) och konsultchef Ulrica Thero (ulrica.thero@wise.se ).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Tarkett

Hammarbacken 12 , Sollentuna

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer