Teamledare Customer Service till Össur

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Till vårt inköpsteam, Clinics Supplies, söker vi nu en ledare till Össur Scandinavia Nordic AB. Du kommer i din roll förutom att leda teamet också arbeta operativt med samma arbetsuppgifter som övriga med både beställningar från klinikerna och de inköp dessa genererar.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Privat sjukförsäkring

Össur, grundat 1971, har sin kompetens inom utveckling, produktion och försäljning av ortopediska hjälpmedel och lösningar. Sedan introduktionen på den isländska aktiemarknaden 1999, har företaget expanderat kraftigt. Mycket tack vare strategiska företagsförvärv och betydande investeringar i utveckling och forskning. Össur är sedan 2009 också listat på NASDAQ OMX Copenhagen.

Idag sysselsätter Össur cirka 3000 anställda på 25 olika platser i världen, med kontor i Amerika, Europa, Asien, Australien och huvudkontoret på Island. Med alla de kliniker Össur har i Norden är man till antalet den ledande regionen.

Mer information om företaget hittar du på deras informativa hemsida https://www.ossur.se/om-ossur

Rollen

Som teamchef/inköpare fungerar du som länken mellan kliniker och leverantörer och ser till att de agerar enligt de inköpsprocesser som finns och ständigt utvecklas. Som inköpare har du också ett proaktivt tillvägagångssätt när man granskar nuvarande system och processer, gör rekommendationer och genomför förändringar.

Teamet som består av fem personer är nyckeln till att leda företaget framåt i den förändringsprocess man befinner sig i. Att påvisa nytta och besparingar för klinikerna genom att samordna inköp och beställningar centralt som skapar utrymme för klinikerna att fokusera mer på sin spetskompetens.

Du rapporterar till Director of operations som ingår i företagets ledningsgrupp. På kontoret i Sollentuna arbetar ca 35 medarbetare.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

  •  Leda och fördela arbetet i gruppen    
  •  Gruppen ansvarar för att inkomna beställningar hanteras och genererar inköpsorder till utvalda leverantörer.
  • Proaktivt leda och utveckla gruppen
  •  Hantera det dagliga orderflödet mellan kliniker och leverantörer
  •  Kontinuerlig leverantörsuppföljning såsom kvalitet, pris
  •  Bidra aktivt till avdelningens kontinuerliga förbättringsarbete
  • Identifiera nya leverantörer
  • Rapportera och sammanställa data
  • Ansvara för masterdata/registervård

I denna roll har du mycket kontakt med både interna och externa intressenter. Internt är det ditt egna team, ekonomi, försäljning och den strategiska inköpschefen. Externt har du främst kontakt med alla kliniker och leverantörer.

Din bakgrund/profil

Du har troligen en relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller inköp/logistik. Du har flera års erfarenhet av liknade arbete. Du är en van användare av olika inköp/ERP system. Som person är du lyhörd, empatisk och närvarande. Du har förmåga att överblicka helheten och göra rätt prioriteringar för teamet.

Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska då en del av kommunikationen sker på engelska.

Ansökan 

I denna rekrytering samarbetar Össur med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Rosing på jan.rosing@wise.se eller 076 620 29 52.

Urval sker löpande så skicka omgående in din ansökan! Sista ansökningsdag är den 3 oktober.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant sökes till Euro Accident

Vill du jobba på en arbetsplats där hälsa och rätt försäkring är navet i verksamheten?
Där kulturen genomsyras av ledord som att ”vi bryr oss om varandra”, ”vi agerar nu” och ”vi vågar testa nya saker”? Rollen är ny och det finns stora möjligheter att påverka innehållet där du primärt stöttar chefsjuristen och ledningsgruppen som består av åtta personer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer