Stockholm Rekrytering

Digital Kommunikatör till Tekniska Museet

Till Tekniska Museet i Stockholm söker vi nu en digital kommunikatör. Älskar du att skriva texter som driver trafik och att anpassa innehåll till olika digitala kanaler? Om du dessutom har full koll på SEO och att arbeta i digitala publiceringsverktyg så är du kanske personen vi söker. Välkommen till en arbetsplats med mycket nyfikenhet och kreativitet!

Om företaget
Tekniska museet är ett science center och Sveriges största tekniska museum som varje år lockar cirka 350 000 besökare, varav mer än hälften är barn och unga. Hit kommer besökare i alla åldrar för att skapa, leka och lära tillsammans. Vi befinner oss på en förändringsresa med sikte på att bli Sveriges bästa edutainmentupplevelse och Europas mest kreativa tekniska museum.

191216 rekryteringsfilm webb

Ditt uppdrag
På Tekniska museets kommunikationsavdelning kommer du som digital kommunikatör arbeta med hela kedjan från att skriva och publicera text, driva trafik till att följa upp digitala kampanjer. Utifrån satta strategier och målsättningar kommer du skapa innehåll och text för våra olika digitala kanaler, analysera samt driva trafik genom nyhetsbrev och digital annonsering. Du kommer samarbeta nära övriga medarbetare på avdelningen och övriga kollegor i huset samt våra externa partners.

Mycket av arbetet utgår från museets övergripande utställnings- och programverksamhet. Du driver arbetet med content över avdelningsgränserna. Ditt arbete med SEO är av stor vikt för ett lyckat kommunikationsarbete. Tillsammans ansvarar vi på kommunikationsavdelningen för kampanjer, marknadsföring, varumärke, webb, sociala medier, PR, grafisk produktion och program samt foto- och filmproduktion. Tempot är högt men vi som jobbar här har kul ihop och trivs både med miljön och varandra.

Din bakgrund

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Minst några års erfarenhet av webbredaktion och/eller content marketing
  • Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg t.ex. WordPress
  • Grundläggande kunskaper i Google Analytics
  • Erfarenhet av SEO och sociala medier
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vidare tror vi du är:
En skicklig skribent som är van att formulera texter för olika målgrupper och ändamål. Du vet hur du strukturerar innehåll för webb utifrån SEO och journalistiska principer. Du har också koll på hur du anpassar innehåll till olika digitala kanaler och målgrupper samt vet vad som driver trafik. Du har god kunskap om vilket innehåll som passar i vilken kanal och du följer upp och mäter de digitala kanaler som används.

Som person är du ansvarstagande, prestigelös och självgående samtidigt som du är lyhörd och serviceinriktad. För att trivas med oss behöver du också tycka om att bolla och förankra idéer liksom att arbeta i grupp. Vi har ett högt tempo och söker en person med mycket driv som inte är rädd för att ta nya kontakter och initiera utveckling.

Är du intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM & Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på mejl ol@kimm.se eller vår talent acquisition specialist Jessica Andersson ja@kimm.se.

Notera att vi kommer ha lite julledighet nu och att återkoppling sker i början av Januari men sök tjänsten gärna redan nu. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Notera att tjänsten kan tillsättas tidigare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer om Tekniska MuseetFör att lösa framtidens globala utmaningar och ett växande kompetensbehov är det viktigare än någonsin att satsa på barn och ungas teknikintresse. Fler behöver känna att de är en del av lösningen för ett hållbart samhälle. Vi tror att allt börjar med nyfikenhet. På Tekniska museet låter vi barn och unga utforska teknik på nya sätt, vi stärker deras tekniska och digitala självförtroende samt inspirerar dem att bli morgondagens innovatörer. Vår vision är att bli alla små geniers favoritställe.

Tekniska är en privat stiftelse med en omsättning på ca 120 msek. Ett drygt 60-tal heltidsanställda samt ett stort antal timanställda arbetar tillsammans för att erbjuda en fantastisk helhetsupplevelse. Just nu växer vår kommunikationsavdelning och vi söker dig som vill vara med i teamet och utveckla vårt arbete vidare.

Förmåner

  • Friskvård
  • Förtroendearbetstid
  • Föräldralön
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Ansök nu!