HR-administratör på deltid

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Är du student inom HR eller lön med ett flexibelt schema, och vill skaffa dig meriterande arbetslivserfarenhet redan under studietiden? Trivs du som bäst med varierande uppgifter och mycket eget ansvar? Då kan det vara dig vi söker till rollen som HR-administratör på Magnolia Bostad. Startdatum är omgående, så missa inte chansen och skicka in din ansökan redan idag!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till vår kund Magnolia Bostad söker vi nu en HR-administratör på deltid, ungefär 1,5 dag per vecka. Det här är ett konsultuppdrag via oss på Wise Professionals med start snarast möjligt till och med mars 2019. För rätt person finns möjlighet till förlängning, förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Magnolia Bostad grundades 2009 och är en av landets största bostadsutvecklare inom såväl hyresrätter, bostadsrätter, vårdboenden som hotell. Företaget har cirka 100 medarbetare med kontor i både Stockholm, Göteborg, Norrköping och Helsingborg.

Ditt uppdrag

I den här rollen kommer du sitta i fina lokaler på Sturegatan i centrala Stockholm tillsammans med 80 andra kollegor. Det här är en omväxlande roll där du jobbar tätt ihop med HR-ansvarig och stöttar upp denne med diverse administrativa HR-relaterade uppgifter. För att trivas i den här rollen är det viktigt att du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och beredd att hugga in där det behövs.

Dina arbetsuppgifter är huvudsakligen administrativa och innefattar bland annat:

  • Administration i tidrapportsystemet, bistå med underlag till lönekörningen som t.ex. utlägg och avvikelser, arkivering av löneunderlag, rapportera uppgifter till SCB och andra myndigheter, förbereda underlag inför lönerevisionen m.m.
  • Stötta upp med administration vad rör företagets tjänstebilar, som t.ex. projekt med upphandling av leasingbilar, administrera vid nybeställningar, parkeringar, hantera förmånsbeskattning etc.
  • Administrera diverse uppgifter vad rör pensioner och försäkringsfrågor och genomföra löpande kontroller kring detta
  • Andra HR-relaterade uppgifter som t.ex. uppdatering av anställda, reservera personalkostnader och följa upp utbildningstimmar

Din bakgrund

Vi söker dig som studerar på eftergymnasial nivå inom HR, lön eller ekonomi. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet från en administrativ roll. För att lyckas i den här rollen bör du vara strukturerad, noggrann och van vid att jobba mot deadlines. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att inget ramlar mellan stolarna. Som person är du kommunikativ, framåt och orädd inför att komma med egna initiativ.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Vi är en del av Wise Group, noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap och finns idag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö/Öresund.

Vi präglas av att vara en tillväxtorganisation – vår kultur andas nyfikenhet samt att vi är modiga och professionella i allt vi gör. Hos oss får du vara del av att ständigt utveckla både dig själv och dina kunder.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod i våra kunduppdrag liksom i vår egen rekrytering. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Marie Fedeli (marie.fedeli@wise.se, 073-640 30 59) samt konsultchef Ulrica Thero (ulrica.thero@wise.se, 073-515 31 83).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Magnolia Bostad AB

Sturegatan 6, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant sökes till Euro Accident

Vill du jobba på en arbetsplats där hälsa och rätt försäkring är navet i verksamheten?
Där kulturen genomsyras av ledord som att ”vi bryr oss om varandra”, ”vi agerar nu” och ”vi vågar testa nya saker”? Rollen är ny och det finns stora möjligheter att påverka innehållet där du primärt stöttar chefsjuristen och ledningsgruppen som består av åtta personer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer