Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

HR Generalist med förståelse för affärer

Attraheras du av att få arbeta i ett nordiskt företag som växer och är ledande inom digital kommunikation? Lockas du av att arbeta med tydliga rutiner och processer, där du bidrar med ordning och reda? Då är det här rätt utmaning för dig!

Vi söker nu en HR Generalist som förstår affärsorienterad HR. Som HR Generalist kommer du att ha ansvar för att hålla ihop projekt och dokumentation som är kopplat till HR processer samtidigt som du har möjlighet att arbeta för en karriär som HR Business Partner. Du kommer även att ha egna ansvarsområden, såsom arbetsmiljö, medarbetarundersökningar, HR data samt vara stöd till vår Head of Staff i hennes olika projekt.

Vilka är vi?

Du kommer att ingå i ett team på tolv personer med specialister inom HR, Kommunikation, Kvalitet, Säkerhet, Miljö och Marknad. Vi är drivna, ambitiösa, målinriktade och har en hög leveranskapacitet, dessutom ser vi alltid till att vi har roligt tillsammans med många skratt och där vi bjuder på en härlig gemenskap. Dessutom kan vi erbjuda en dynamisk och snabb föränderlig miljö där HR har ett affärsmässigt fokus, oavsett om det handlar om administration, HR system eller support till våra chefer.

Du kommer att:

  • Administrera dokumentation och hantera projektadministration
  • Administrera data och rapporter till HR Business Partners och Head of Staff
  • Ansvara för arbetsmiljöområdet
  • Hantera avtal och system inom HR
  • Vara superuser för HR delar på intranätet
  • Ansvara för organisationsträd och medarbetarundersökning på nordisk nivå
  • Vid behov eller efter kompetensnivå driva egna projekt

Vi vänder oss till dig som har:

  • Akademisk examen inom personalområdet
  • 3–5 års erfarenhet från arbete inom HR området
  • Förmåga att arbeta målinriktat med ett långsiktigt perspektiv
  • Duktig på att skapa struktur och hantera administration
  • Gärna att du arbetat i en matrisorganisation och förstår HR roll i organisationen
  • Självgående och drivande, duktig på att leverera enligt plan
  • Lätt för att bygga relationer och med en hög integritet
  • God förmåga att uttrycka sig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift

Du har vad som krävs:

Du är en person med hög integritet, analytisk förmåga och noggrannhet. Du är dessutom duktig på kommunikation och bra på att både hålla ihop och driva projekt. Du har en god problemlösningsförmåga samt är van vid att arbeta både självständigt och i team. I din roll är det viktigt att vara noggrann, strukturerad och självgående.

Vi erbjuder dig:

En inspirerande och kreativ miljö med erfarna kollegor på ett företag som är ledande på marknaden för digitala tjänster. Flera av våra kunder är marknadsledande inom sin områden på den nordiska marknaden. Du kommer att ställas inför utmaningar som är både stimulerande och lärorika. Det är stort fokus på kundupplevelsen för både våra kunder och deras kunder.  

PostNord Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden.

Din placeringsort:

Solna

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Paul Sredojevic på paul.sredojevic@wise.se eller telefon 076 000-18-63. Vi ser fram emot din ansökan senast den 31 januari 2018 via www.wise.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i 4 länder och cirka 750 anställda och en omsättning på 2,1 miljarder (2017). Läs mer på www.stralfors.se           

Förmåner: Friskvård, Föräldralön, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal