HR Manager – Euroclear

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du vara med och skapa morgondagens finansiella infrastruktur? Vill du arbeta långsiktigt och hållbart med kunden i fokus på ett internationellt företag i hjärtat av Stockholm och den svenska finansmarknaden? Då kommer du att trivas hos oss!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård

https://www.youtube.com/watch?v=m3AdwAGRW7M

Att arbeta som HR Manager hos oss innebär goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att påverka samt många solida processer att luta sig mot.

Vad ska du göra?

I tjänsten som HR Manager kommer du att ha ett stort fokus på det operativa HR arbetet med ansvar för hela HR processen, samt att du kommer att arbeta strategiskt. Du rapporterar till Niels Van Hee som är Chief administrative officer och tjänsten är baserad på vårt moderna kontor i centrala Stockholm.

Exempel på dina arbetsuppgifter kan vara:

  • Ansvara för alla förekommande HR relaterade uppgifter för den Svenska verksamheten
  • Ansvarig för att driva anställnings- och rekryteringsprocesserna
  • Ansvarig för implementering och anpassning av HR processer
  • Utbilda och guida chefer i HR processer
  • Chefssupport i alla förekommande personalrelaterade frågor
  • Samarbete med huvudkontoret i Bryssel kring strategier för HR-processerna

Vem är du?

Du har förmågan att arbeta strategiskt med samtliga HR frågor men tycker samtidigt att det operativa arbetet är riktigt kul! Du ser fram emot att ansvara för HR i en mindre verksamhet och vill vara med och påverka samt förbättra.

Vi söker dig som har arbetat flera år i en bred generalistroll och du har arbetat med HR i flera olika miljöer och projekt. Vi ser att du har erfarenhet från kollektivavtalsbunden verksamhet där du drivit egna förhandlingar samt att du har erfarenhet från att sköta hela rekryteringsprocessen självständigt. I grunden har du en akademisk examen inom personal eller motsvarande. Då vi är ett internationellt bolag ser vi att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Har du arbetat i en internationell verksamhet, som konsult eller inom finansbranschen ses det som meriterande.

Då du är en av två medarbetare inom HR är det ett krav att du är självgående, initiativtagande samt lösningsorienterad. Din närmaste chef är lösningsorienterad, pragmatisk och ser förbättringar. Han ser gärna att du får möjlighet att utvecklas i din roll. Det betyder samtidigt att han förväntar sig att du gör ditt bästa, ger feedback och är självgående.

Erbjudande

Som anställd på Euroclear får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö som präglas av öppenhet och mångfald. Vi erbjuder många aktiviteter för dig som anställd vad gäller kompetensutveckling inom din profession, samt möjligheter att växa inom företaget, både i Sverige och internationellt. Du erbjuds också en rad förmåner inom träning och hälsa för att skapa balans i livet.

Ta reda på mer!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Paul Sredojevic på Paul.Sredojevic@wise.se, 076-000 18 63 eller Ulrika Franzén Körlof på ulrika.franzen-korlof@wise.se, 070-716 83 94.

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 12 maj 2019 och vi ser fram emot att få din ansökan på engelska via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Om Euroclear

Från VPC till Euroclear Sweden har vi varit Sveriges värdepapperscentral sedan 1971, och sedan 2008 är vi en del av den internationella Euroclear-gruppen. Som finansiell infrastruktur står vi under Finansinspektionens och Riksbankens tillsyn. 
Med vår digitala plattform för värdepappershantering bidrar vi till en säker och effektiv handel med värdepapper på den svenska marknaden. Vi erbjuder även en rad tjänster och expertis som förenklar administrationen av värdepapper. 

Vi är en del av den internationella Euroclear-koncernen som har 15 kontor runt om i världen med omkring 4 000 anställda. På kontoret i centrala Stockholm är vi närmare 100 medarbetare.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Relationsskapande kommunikativ VD, Borätt Seniorgården

Vi söker nu vår nye VD till Borätt, Seniorgården. Vi är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden.
Ditt övergripande uppdrag är att fortsätta den expansiva väg som vi är på med att förvärva mark i attraktiva lägen. Du leder verksamheten genom att själv och tillsammans med projektcheferna aktivt arbeta operativt såväl externt som internt.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer