Talent Acquisition Specialist till TECHNIA

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du vara med och vidareutveckla en rekryteringsfunktion samtidigt som du själv fördjupar din kompetens inom Talent Acquisition? Vi söker dig med erfarenhet av att framgångsrikt driva egna rekryteringsprocesser till en spännande och mångfacetterad roll på ett svenskt världsledande IT-bolag i stark tillväxt.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Om rollen

Rekryteringsfunktionen hos oss är en central del i vår fortsatta framgång och expansion. I rollen som Talent Acquisition Specialist hos oss arbetar du såväl strategiskt som operativt i tätt samarbete med våra affärsområdeschefer för att säkra kompetensförsörjningen av framförallt IT-konsulter. Du driver självständigt egna rekryteringsprocesser från kravprofil till kontraktsskrivning, samt deltar aktivt i operativa ledningsmöten med syfte att planera för behov och rekryteringsaktiviteter. 

Parallellt med detta kommer du även vara delaktig i olika utvecklingsprojekt för att ytterligare vässa vår rekryteringsfunktion. Vi kommer bl.a. implementera ett globalt rekryteringssystem under hösten; ett projekt där du genom din input och erfarenhet får möjlighet att påverka utformningen.

Du kommer tillhöra vårt HR-team för Norden på TECHNIA:s huvudkontor i Kista. Du samarbetar närmast med vår Talent Acquisition Manager, samt med övriga teamet som i dag består av en HR Coordinator, HR Manager Nordics samt Global HR Director. Då vi i HR-teamet är tätt samverkande kommer du även inkluderas i många av de övriga löpande och strategiska HR-områden som vi hanterar.

Dina huvudsakliga ansvarsområden i rollen:

  • Självständigt driva hela rekryteringsprocesser, från kravprofil till kontraktskrivning
  • Arbeta med search eller andra uppsökande aktiviteter från olika plattformar
  • Delta i projekt kopplat till rekrytering och Employer Branding

Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du är resultatorienterad och har förmåga att arbeta strukturerat för att nå uppsatta mål. Du är initiativtagande och kommer gärna med uppslag om hur vi kan förbättra vårt arbetssätt. Du trivs i en förändringsbenägen miljö och du har förmåga att prioritera och att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är kommunikativ och kan interagera med ledare på alla nivåer i organisationen.

Du har även:

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Minst 2 års erfarenhet av att framgångsrikt ha drivit egna rekryteringsprocesser, gärna med inriktning IT
  • Erfarenhet av search från tex LinkedIn och andra forum
  • Goda kunskaper i svenska och engelska (koncernspråk) i både tal och skrift

Erfarenhet av personlighetsbedömning är meriterande

Erbjudande

Vi erbjuder dig ett jobb i ett svenskt företag med internationell verksamhet som utvecklas och växer. Det medför många möjligheter. TECHNIA har en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chefer i hela organisationen. Våra medarbetare värdesätter flextid, friskvårdsbidrag, satsningar på kompetensutveckling och teamaktiviteter som bidrar till att vår stämning är på topp! Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler på kort gångavstånd från Kista Galleria med goda kommunikationer, parkering finns vid behov. Välkommen till en arbetsplats med fantastiska kollegor och mycket glädje i internationellt samarbete.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Franzén Körlof på ulrika.franzen-korlof@wise.se eller Paul Sredojevic på paul.sredojevic@wise.se. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2019-07-08, och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Om TECHNIA

TECHNIA är ett svenskt IT-bolag som är en global kunskapsledare inom Product Lifecycle Management (PLM), och arbetar med flera av världens mest intressanta varumärken. Vi erbjuder verktyg, system och tjänster som låter våra kunder förverkliga och utveckla sina produkter och idéer, inom allt från planering och design, till utbildning och support. Med nytänkande och passion är vi en del av att skapa framtidens innovationer. Vi är 700 medarbetare i 15 länder och befinner oss i en expansiv fas där vi växer och behöver stärka vårt HR-team på huvudkontoret i Kista med en ny medarbetare. TECHNIA är en del av Addnode Group (noterad på Nasdaq OMX Nordic List). För mer information: www.technia.com
 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Content Manager till ICA-handlarnas Förbund

Vill du jobba kreativt och affärsmässigt med innehåll, digitala strategier, målgrupps- och kanalanalyser för att nå ut till våra målgrupper – Sveriges ICA-handlare och intressenter i omvärlden? Är du en skicklig redaktör med god känsla för att strukturera, skapa och producera innehåll som väcker intresse och engagemang? Då ska du ta chansen att söka en nyinrättad och rolig tjänst som Content Manager hos ICA-handlarnas Förbund.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

HR Business Partner to NREP

NREP prides itself of its ambitious, experienced and talented people, who have accomplishments that truly stand out in our industry. We are proud that our team members chose to stay with NREP because of our entrepreneurial environment, our shared values and our strong commitment to each other.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en assistent till EQT

Vill du vara en del av Europas mest framgångsrika och framåtlutade investmentbolag?
Söker du en central och bred assistentroll och är serviceminded, flexibel, kommunikativ och ambitiös? Då kan det vara dig vi söker.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadskommunikatör till Wallenstam

Vill du vara med och bidra till en utveckling och miljö på riktigt och arbeta på ett modernt fastighetsbolag? Då kan det här vara rollen för dig. Vi på Wallenstam söker nu en marknadskommunikatör till vårt härliga team i Stockholm!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer