HR Generalist till Blomsterfonden
Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som HR Generalist kommer du att ansvara för de övergripande HR-processerna och att tillsammans med Blomsterfondens chefer utveckla HR-arbetet och stödja cheferna så att mål och visioner kan uppnås. Blomsterfonden har idag ca 400 medarbetare där de flesta är verksamma inom vården. Du rapporterar till vård- och omsorgschefen och utgår från vårt trevliga kontor på Södermalm i Stockholm. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Ansvara för HR-processer
- Vara delaktig i fackliga förhandlingar
- Stöd till chefer vid rehabfrågor, rekrytering, kompetensförsörjning och utbildning
- Arbetsrätts- och avtalstolkning
- Sätta upp policys och riktlinjer inom HR-området
- Personaladministration, statistik och systemansvarig
- Arbetsmiljöfrågor
- Tillsammans med cheferna i organisationen driva våra rekryteringar
- Hålla sig uppdaterad vid förändringar och ny lagstiftning kopplat till HR området
Din bakgrund
För att passa in i rollen ser vi att du har några års erfarenhet från HR arbete från en liknande roll. Du har god kunskap inom områdena arbetsrätt, arbetsmiljö och relevant lagstiftning, då du kommer att stötta chefer i dessa frågor. Du har relevant universitet eller högskoleutbildning inom HR eller motsvarande. Har du erfarenhet från vård och omsorg samt en vana av personalintensiv verksamhet är det en fördel.
Vi söker dig som har ett professionellt och prestigelöst förhållningssätt. Du är glad, öppen, serviceinriktad och har lätt för att kommunicera internt och externt. Då du kommer att vara systemadministratör i våra system ser vi att du har ett systemintresse och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Du kan är flytande i svenska i tal och skrift.
Erbjudande
Vi kan erbjuda dig en spännande roll där du bidrar till kundnöjdhet genom att utveckla HR-arbetet i hela organisationen. Att arbeta inom äldreomsorgen är mycket givande och i Blomsterfonden arbetar du för ett gott syfte. Vi är en ideell förening, vilket innebär att vi inte har något vinstsyfte. Alla intäkter går tillbaka in i verksamheten. Vi bedriver även insamling till förmån för hem och vård åt äldre, med eget 90-konto. Vi ser alltid det friska i människan och erbjuder ett bra äldreliv.
Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder en god och utvecklande arbetsmiljö och en lärande organisation med tydliga roller, kompetenta medarbetare och chefer. Vi är måna om att utveckla vår verksamhet och våra medarbetare och har utbildat handledare som stöttar medarbetare för att förbättra vårt arbetssätt.
Vi erbjuder en arbetsplats som är välkomnande, inkluderande och där ditt engagemang gör skillnad. Ditt deltagande i verksamhetsplaneringen är en självklarhet för oss. Vi arbetar aktivt utifrån våra värdeord: medmänsklighet, delaktighet, tydlighet, ärlighet. Vi är måna om dina utvecklingsmöjligheter och din hälsa.
Om Blomsterfonden
Blomsterfonden är en ideell förening med över 50 000 medlemmar som har funnits sedan 1921 och vårt sociala engagemang är grundpelaren i vår verksamhet. Vår verksamhetsidé är att äga, uppföra och långsiktigt förvalta fastigheter för äldre, samt tillhandahålla god service, vård och omsorg utifrån boendes, medlemmars och kunders behov. Som medarbetare är du en del av vår gemenskap på cirka 400 anställda.
Läs gärna mer på www.blomsterfonden.se
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Franzen-Körlof på Ulrika.Franzen-Korlof@wise.se eller Karin Rose på karin.rose@wise.se. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2019-07-03 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Tjänsten är placerad centralt i Stockholm.