HR Generalist till Blomsterfonden

Tillsatt

Stockholm Heltid Rekrytering

Söker du nya utmaningar som HR Generalist i en organisation som arbetar för ett gott syfte? Blomsterfonden söker nu dig som har erfarenhet och vill utveckla vår framtida verksamhet.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Tjänstepension



Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som HR Generalist kommer du att ansvara för de övergripande HR-processerna och att tillsammans med Blomsterfondens chefer utveckla HR-arbetet och stödja cheferna så att mål och visioner kan uppnås. Blomsterfonden har idag ca 400 medarbetare där de flesta är verksamma inom vården. Du rapporterar till vård- och omsorgschefen och utgår från vårt trevliga kontor på Södermalm i Stockholm. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Ansvara för HR-processer
  • Vara delaktig i fackliga förhandlingar
  • Stöd till chefer vid rehabfrågor, rekrytering, kompetensförsörjning och utbildning
  • Arbetsrätts- och avtalstolkning
  • Sätta upp policys och riktlinjer inom HR-området
  • Personaladministration, statistik och systemansvarig
  • Arbetsmiljöfrågor
  • Tillsammans med cheferna i organisationen driva våra rekryteringar
  • Hålla sig uppdaterad vid förändringar och ny lagstiftning kopplat till HR området

Din bakgrund

För att passa in i rollen ser vi att du har några års erfarenhet från HR arbete från en liknande roll. Du har god kunskap inom områdena arbetsrätt, arbetsmiljö och relevant lagstiftning, då du kommer att stötta chefer i dessa frågor. Du har relevant universitet eller högskoleutbildning inom HR eller motsvarande. Har du erfarenhet från vård och omsorg samt en vana av personalintensiv verksamhet är det en fördel.

Vi söker dig som har ett professionellt och prestigelöst förhållningssätt. Du är glad, öppen, serviceinriktad och har lätt för att kommunicera internt och externt. Då du kommer att vara systemadministratör i våra system ser vi att du har ett systemintresse och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Du kan är flytande i svenska i tal och skrift.

Erbjudande

Vi kan erbjuda dig en spännande roll där du bidrar till kundnöjdhet genom att utveckla HR-arbetet i hela organisationen. Att arbeta inom äldreomsorgen är mycket givande och i Blomsterfonden arbetar du för ett gott syfte. Vi är en ideell förening, vilket innebär att vi inte har något vinstsyfte. Alla intäkter går tillbaka in i verksamheten. Vi bedriver även insamling till förmån för hem och vård åt äldre, med eget 90-konto. Vi ser alltid det friska i människan och erbjuder ett bra äldreliv.

Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder en god och utvecklande arbetsmiljö och en lärande organisation med tydliga roller, kompetenta medarbetare och chefer. Vi är måna om att utveckla vår verksamhet och våra medarbetare och har utbildat handledare som stöttar medarbetare för att förbättra vårt arbetssätt.

Vi erbjuder en arbetsplats som är välkomnande, inkluderande och där ditt engagemang gör skillnad. Ditt deltagande i verksamhetsplaneringen är en självklarhet för oss. Vi arbetar aktivt utifrån våra värdeord: medmänsklighet, delaktighet, tydlighet, ärlighet. Vi är måna om dina utvecklingsmöjligheter och din hälsa.

Om Blomsterfonden

Blomsterfonden är en ideell förening med över 50 000 medlemmar som har funnits sedan 1921 och vårt sociala engagemang är grundpelaren i vår verksamhet. Vår verksamhetsidé är att äga, uppföra och långsiktigt förvalta fastigheter för äldre, samt tillhandahålla god service, vård och omsorg utifrån boendes, medlemmars och kunders behov. Som medarbetare är du en del av vår gemenskap på cirka 400 anställda.

Läs gärna mer på www.blomsterfonden.se

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Franzen-Körlof på Ulrika.Franzen-Korlof@wise.se eller Karin Rose på karin.rose@wise.se. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2019-07-03 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Tjänsten är placerad centralt i Stockholm.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Blomsterfonden

Ringvägen 105, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant sökes till Euro Accident

Vill du jobba på en arbetsplats där hälsa och rätt försäkring är navet i verksamheten?
Där kulturen genomsyras av ledord som att ”vi bryr oss om varandra”, ”vi agerar nu” och ”vi vågar testa nya saker”? Rollen är ny och det finns stora möjligheter att påverka innehållet där du primärt stöttar chefsjuristen och ledningsgruppen som består av åtta personer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer