HR och lönekoordinator

Tillsatt

Stockholm Heltid Rekrytering

Är du duktig på lön och administration och intresserad att även arbeta med HR? Vill du arbeta i en spännande organisation som står inför förändring? Vi söker nu en HR och lönekoordinator till Adapteo i Stockholm.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Privat sjukförsäkring
  • SL-kort

Rollen

Som HR och lönekoordinator ansvarar du för och stödjer HR-avdelningen och chefer i Adapteos administrativa processer inom HR-området. Detta görs både i form av utförande och effektiviseringar. Adapteo Group har outsourcat sin lönehantering och du är kontaktperson och operativt ansvarig mot outsourcingbyrån och länk mellan dem och medarbetarna. Du koordinerar ca 300 löner i Sverige, 50 i Finland och ca. 8 i Norge.

Detta är en administrativ roll och du kommer bl.a. att utforma anställningsavtal, rapportera statistik och nyckeltal till myndigheter, hantera företagsbilar, pensionsfrågor, sjukförsäkringsfrågor och andra lönerelaterade uppgifter. Du kommer även att vara ansvarig för att säkerställa att rätt uppgifter och data avseende organisation och person finns hos outsorcingpartnern, förbereda lönerevision och lönekartläggning samt supportera HR Chef och HR Partner i HR-relaterade frågor och processer. Du kommer även att hålla i introduktion av nyanställda i HR relaterade rutiner samt ständigt arbeta med processer inom ansvarsområdet och driva dessa framåt.

Din bakgrund

Vi ser gärna att du har 3- 5 års års erfarenhet från en lönekoordinerande roll där du arbetat som first point of contact mot en outsourcingpartner alternativt som löneadministratör. Du har med fördel redan arbetat med HR administration eller är nyfiken på att utvecklas mer inom HR området. Det är också viktigt att du kan engelska då du kommer att ha kontakt med andra länder. Har du redan arbetat på nordisk nivå så är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Agda men det är inget krav.

Som person är du noggrann, självgående och har god samarbetsförmåga. Då det sker stora förändringar inom organisationen är det också bra att du är flexibel och kan anpassa dig till nya situationer samt ta initiativ till förbättringar. Om du tycker om att arbeta med lön samt administration så kommer du att trivas i denna roll. 

Erbjudande

I denna roll har du möjlighet att vara delaktig i en spännande framtid som Adapteo står inför och då detta är en ny roll så har du även möjlighet att påverka och forma rollen. Här kommer du till en organisation som vågar tänka nytt och utmanar det som redan finns.

Adapteo strävar alltid efter att utveckla sina anställda på bästa möjliga sätt. Deras löfte till de anställda är att ge dem möjlighet till utveckling på olika sätt. I gengäld förväntar de sig att de anställda är dedikerade, har integritet och passion för sitt arbete.

Om företaget

Adapteo is a leading Northern European provider of modular space solutions*. We rent out and sell our solutions to public sector customers, such as municipalities and to private sector customers, such as industrial companies and private enterprises. Modular Space Solutions often have the functionality and quality matching on-site built buildings and they can be used to serve both temporary short-term and long-term needs. They are offered to several customer segments including school, day care, offices and other premises.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Paul Sredojevic på Paul.Sredojevic@wise.se eller Karin Rose på karin.rose@wise.se. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 12 juli och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Relationsskapande kommunikativ VD, Borätt Seniorgården

Vi söker nu vår nye VD till Borätt, Seniorgården. Vi är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden.
Ditt övergripande uppdrag är att fortsätta den expansiva väg som vi är på med att förvärva mark i attraktiva lägen. Du leder verksamheten genom att själv och tillsammans med projektcheferna aktivt arbeta operativt såväl externt som internt.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer