Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

HR och lönekoordinator

Är du duktig på lön och administration och intresserad att även arbeta med HR? Vill du arbeta i en spännande organisation som står inför förändring? Vi söker nu en HR och lönekoordinator till Adapteo i Stockholm.

Rollen

Som HR och lönekoordinator ansvarar du för och stödjer HR-avdelningen och chefer i Adapteos administrativa processer inom HR-området. Detta görs både i form av utförande och effektiviseringar. Adapteo Group har outsourcat sin lönehantering och du är kontaktperson och operativt ansvarig mot outsourcingbyrån och länk mellan dem och medarbetarna. Du koordinerar ca 300 löner i Sverige, 50 i Finland och ca. 8 i Norge.

Detta är en administrativ roll och du kommer bl.a. att utforma anställningsavtal, rapportera statistik och nyckeltal till myndigheter, hantera företagsbilar, pensionsfrågor, sjukförsäkringsfrågor och andra lönerelaterade uppgifter. Du kommer även att vara ansvarig för att säkerställa att rätt uppgifter och data avseende organisation och person finns hos outsorcingpartnern, förbereda lönerevision och lönekartläggning samt supportera HR Chef och HR Partner i HR-relaterade frågor och processer. Du kommer även att hålla i introduktion av nyanställda i HR relaterade rutiner samt ständigt arbeta med processer inom ansvarsområdet och driva dessa framåt.

Din bakgrund

Vi ser gärna att du har 3- 5 års års erfarenhet från en lönekoordinerande roll där du arbetat som first point of contact mot en outsourcingpartner alternativt som löneadministratör. Du har med fördel redan arbetat med HR administration eller är nyfiken på att utvecklas mer inom HR området. Det är också viktigt att du kan engelska då du kommer att ha kontakt med andra länder. Har du redan arbetat på nordisk nivå så är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Agda men det är inget krav.

Som person är du noggrann, självgående och har god samarbetsförmåga. Då det sker stora förändringar inom organisationen är det också bra att du är flexibel och kan anpassa dig till nya situationer samt ta initiativ till förbättringar. Om du tycker om att arbeta med lön samt administration så kommer du att trivas i denna roll. 

Erbjudande

I denna roll har du möjlighet att vara delaktig i en spännande framtid som Adapteo står inför och då detta är en ny roll så har du även möjlighet att påverka och forma rollen. Här kommer du till en organisation som vågar tänka nytt och utmanar det som redan finns.

Adapteo strävar alltid efter att utveckla sina anställda på bästa möjliga sätt. Deras löfte till de anställda är att ge dem möjlighet till utveckling på olika sätt. I gengäld förväntar de sig att de anställda är dedikerade, har integritet och passion för sitt arbete.

Om företaget

Adapteo is a leading Northern European provider of modular space solutions*. We rent out and sell our solutions to public sector customers, such as municipalities and to private sector customers, such as industrial companies and private enterprises. Modular Space Solutions often have the functionality and quality matching on-site built buildings and they can be used to serve both temporary short-term and long-term needs. They are offered to several customer segments including school, day care, offices and other premises.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Paul Sredojevic på Paul.Sredojevic@wise.se eller Karin Rose på karin.rose@wise.se. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 12 juli och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Privat sjukförsäkring, SL-kort