HR manager

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nu har du chansen att få arbeta brett inom hela HR-området och möjligheterna till egna initiativ är stora!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Privat sjukförsäkring

Rollen
Som HR manager kommer du att arbeta verksamhetsnära med strategiska och operativa frågor inom hela HR-området och stötta cirka 25 chefer. Tjänsten omfattar bland annat arbetsuppgifter inom arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering, löneöversynsarbete, ledarutveckling och att självständigt genomföra företagets lönekartläggning och analys. I tjänsten ingår även koordinering och administrering av förmåner, medarbetarsamtal samt framtagande och analys av personalstatistik. Du blir ett stabilt coachande stöd och bollplank till företagets chefer i den dagliga och operativa verksamheten och du kommer att ingå i den operativa ledningsgruppen.

Din bakgrund
Du har en relevant akademisk examen. Du har även flerårig erfarenhet av självständigt HR-arbete såväl operativt som strategiskt, gärna från ett större bolag eller liknande verksamhet.

Vidare som person är du en driven organisatör med god planeringsförmåga, som prioriterar och håller dig till givna tidsplaner. Du förmedlar fakta tydligt, professionellt och enkelt, både muntligt och skriftligt, och du har inga problem med att ge specifik och konstruktiv feedback. Du kännetecknas av din stora integritet och din förmåga att etablera förtroende och nå inflytande hos dem du stöttar. Du är också en person som självständigt söker nya utmaningar och initierar på egen hand aktiviteter och projekt.

Om företaget
Brummer & Partners är ett fantastiskt framgångsrikt bolag inom hedgefonder. Brummer attraherar några av de skickligaste och mest drivna människorna inom alla områden, vilket skapar en spännande och utvecklande miljö. Vi på Brummer & Partners tror att lärande/utveckling på jobbet sker bäst genom att man har rätt arbetsuppgifter.

HR managerrollen kommer att tillhöra B & P Fund Services AB (BFS) som är ett helägt administrationsbolag till Brummer & Partners sedan 2001. BFS har cirka 130 anställda i Stockholm och London. BFS är en ung och modern arbetsplats, där teamarbete och hjälpsamhet är viktigt. Målet är att erbjuda fullservice inom fondadministration av högsta internationella standard till gruppens fonder och förvaltarteam runt om i världen. Vi arbetar för några av världens bästa förvaltarteam – något som ställer höga förväntningar på BFS och våra medarbetare. Att ge fondservice i världsklass är något vi brinner för och det är delvis vad som gör BFS till en fantastisk plats att arbeta på. Vår strävan är att både ge service till och skydda våra fonder och investerare. 

Erbjudande
Vi på BFS vill väva in våra värderingar, där bland annat intellektuell hederlighet och transparens ingår i det dagliga arbetet, och leva upp till dem för att skapa en trevlig arbetsmiljö för alla medarbetare. Där alla känner sig välkomna och respekterade samt både ger och får stöd och uppskattning. Hos oss får du möjlighet att lära av och arbeta med engagerade, kompetenta kollegor med spetskompetens inom sina områden. Vi erbjuder spännande tjänster, projekt och kunder som hela tiden ger oss uppdrag i en intellektuellt utmanande miljö. Vi tror på fysisk aktivitet som ett sätt att må bra och balansera livets krav. Brummer Sports Club arrangerar flera olika aktiviteter regelbundet t ex inom löpning, crosstraining och innebandy.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Nörgaard på hanna.norgaard@wise.se eller Maria Esborn på maria.esborn@wise.se. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 5 augusti och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Tjänsten är placerad centralt i Stockholm på Norrmalmstorg.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Relationsskapande kommunikativ VD, Borätt Seniorgården

Vi söker nu vår nye VD till Borätt, Seniorgården. Vi är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden.
Ditt övergripande uppdrag är att fortsätta den expansiva väg som vi är på med att förvärva mark i attraktiva lägen. Du leder verksamheten genom att själv och tillsammans med projektcheferna aktivt arbeta operativt såväl externt som internt.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer