Löneansvarig till Indiska

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du arbeta i en föränderlig organisation med kreativa människor? Nu har du chansen att få driva lönearbetet i ett färgstarkt och engagerat företag!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Ditt uppdrag
Nu har du möjligheten att få fortsätta utveckla vårt lönearbete och att självständigt få arbeta med hela lönekedjan i Hogia lön plus. I din roll ansvarar du för våra svenska (ca 450 st) och norska löner (ca 50 st) från ax till limpa, samt är du vår kontaktperson gentemot vår outsourcingpartner i Finland. Det är även du som är vår support gentemot anställda och chefer inom ditt arbetsområde. Du motiveras av att hålla dig ajour kring det senaste och av att ta del av företagsinformation, förändringar i lagstiftning och av att aktivt delta i relevanta events och nätverk. Som Indiskas löneansvarig arbetar du tätt ihop med HR-chef och ekonomiavdelningen.

Exempel på andra arbetsuppgifter

  • Ansvara för all administration kring förmåner, pensioner och reseräkningar samt även för tidssystem och personalsystem och diverse statistik
  • Tolkning av kollektivavtal, arbetsrättsliga lagar och hantering av semester
  • Avstämning av löner inför bokslut
  • Kontakt med myndigheter
  • Ansvarig för personalarkiv

Vem är du
Vi söker dig som har god erfarenhet från löneområdet där du självständigt arbetat med hela lönekedjan från ax till limpa, och du har goda kunskaper i Hogia. Då du kommer att arbeta ensam inom lön ser vi att du är bra på att planera, strukturera och förenkla rutiner och processer. Du trivs med att sitta i en central roll i bolaget med många kontaktytor vilket ställer krav på att du har en mycket god kommunikativ förmåga både skriftligen och muntligen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av nordiska löner och tidssystemen Tidomat och TooEasy eller annat schemaläggningssystem exempelvis Timeplan.”

Vidare som person utmanar du gärna status quo och verkar för nya satsningar. Du förutser också problem och analyserar situationer, för att på så vis kunna komma fram till lösningar på olika utmaningar. Du är även en person som drivs av att sätta upp höga mål, initiera projekt och aktiviteter på egen hand, och du arbetar alltid uthålligt för att nå i mål.

Erbjudande
Du kommer att trivas hos oss om du gillar att jobba i en platt, flexibel och handlingskraftig organisation. Om du är självständig och modig så är det värdefulla egenskaper, eftersom vi uppskattar människor som vågar prova nya saker och som kan ge både positiv och negativ respons. Är du bra på att ta ansvar så kommer det att belönas genom möjligheten att utvecklas och kunna påverka inom företaget. Hos oss kommer du även att få ta del av våra lanseringar av våra unika och moderna produkter och du kommer även att få tillgång till förmånliga erbjudanden/rabatter av dem.

Om Indiska
Indiska är ett svenskt familjeföretag, som funnits i mer än 110 år. Vi säljer mode, inredning och accessoarer med modern och unik prägel i våra 78 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island och Tyskland, samt i vår e-handel indiska.com. Totalt har vi ungefär 610 anställda.

Mathilda Hamilton hette kvinnan som 1901 sådde fröet till det som idag är kedjan Indiska – en butik på Regeringsgatan i Stockholm. Men den som präglat företaget är Åke Thambert, som tog över rörelsen 1951 och som sedan byggde en framgångsrik kedja butiker utifrån den. Han var aktiv i företaget fram till sin död vid 91 års ålder 2008. Idag ägs och drivs Indiska av företagets VD Karin Lindahl.

Möt gärna några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

Vill du veta mer?I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Franzén Körlof på ulrika.franzen-korlof@wise.se. Då vi går in i semestertider kommer annonsen att ligga ute till och med den 2019-08-18, och urvalet kommer att påbörjas efter det. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Indiska

Hamburgsvägen 14, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Relationsskapande kommunikativ VD, Borätt Seniorgården

Vi söker nu vår nye VD till Borätt, Seniorgården. Vi är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden.
Ditt övergripande uppdrag är att fortsätta den expansiva väg som vi är på med att förvärva mark i attraktiva lägen. Du leder verksamheten genom att själv och tillsammans med projektcheferna aktivt arbeta operativt såväl externt som internt.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer