Ärendeadministratör

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Nu finns möjligheten för dig som är nyexaminerad ekonom att få en inblick i revisionsvärlden på PwC! Annonstext Det råder […]

Nu finns möjligheten för dig som är nyexaminerad ekonom att få en inblick i revisionsvärlden på PwC!

Annonstext

Det råder högsäsong på PwC och vi på Wise Professionals hjälper dem att förstärka teamet på Process Center med en Ärendeadministratör. Detta är ett utmanande konsultuppdrag på heltid med start 1 februari och som pågår till 30 juni. Placering för uppdraget är i PwCs fina lokaler i centrala Stockholm och du blir en del av ett härligt team. Som nyexaminerad ekonom är detta en utmärkt möjlighet att bygga på ditt CV med ett starkt varumärke samt skapa kontakt med en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare!

 

Ditt uppdrag

Just nu råder högsäsong inom revisionen på PwC och därför förstärks teamet på Process Center, en enhet som erbjuder tjänster till revisionsteam i hela landet. Du kommer i huvudsak arbeta med att administrera banksaldo-och skattebesked för främst små och medelstora företag. Du samlar in information samt administrerar, registrerar och verifierar denna information. Exempel på andra arbetsuppgifter som ingår i rollen som ärendeadministratör:

 

  • Scanning och bevakning av företagsspecifik information
  • Sköta kontakter med interna beställare, externa kunder och finansiella institutioner som banker, fondförvaltare och försäkringsbolag.

 

Som ärendeadministratör arbetar du tillsammans med olika team och i olika uppdrag vilket innebär att du har många kontaktytor både inom och utanför organisationen, i Sverige och ibland även internationellt.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som är gymnasieekonom, eller du som har läst vidare efter gymnasiet och nyligen tagit din examen inom det ekonomiska området. Du har ett stort intresse för ekonomi och siffror och vi ser helst att du har några års arbetslivserfarenhet sedan tidigare, gärna från servicebranschen. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete med bokföring och/eller leverantörsreskontra och vi ser gärna att du arbetat i Lotus Notes tidigare, men det är inget krav för rollen. Vidare är du en van användare av Officepaketet och du är en god kommunikatör i både svenska och engelska språket, såväl tal som skrift.   

 

För att lyckas i rollen som ärendeadministratör är du stresstålig och kan hantera många olika arbetsuppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Tempot på PwC är högt och därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera, organisera och strukturera ditt arbete. Du är en social och positiv person som har lätt för att skapa relationer och tycker det är roligt att nätverka. Vi ser också att du är driven, självständig och ansvarsfull. 

 

Om PwC

Idag vet de flesta att PwC är Sveriges största och ledande företag när det gäller revision, redovisning och rådgivning. Vi är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Dels för att våra 60 000 klienter ger dig och alla våra medarbetare tillgång till både spännande och samhällsviktiga uppdrag. Dels för att du får chansen att arbeta och utvecklas sida vid sida med några av landets vassaste specialister. Besök gärna www.pwc.se för mer information om företaget och dess tjänster.

 

När du blir en av oss 

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emelie Sillén (emelie.sillen@wise.se) konsultchef Marie Bodén (marie.boden@wise.se). 

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

 

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar – tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och du hittar oss idag i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö. 

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer