Office Manager till Mynewsdesk

Tillsatt

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Detta är ett konsultuppdrag som Office Manager på Mynewsdesk med chans till fast anställning.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård

Till Mynewsdesk i Stockholm söker vi nu en Office Manager. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace med start omgående fram till 2018-01-30, om du är rätt person har du chans till fast anställning ute hos kund. Du kommer vara placerad på Mynewsdesk lokaler på Södermalm. 

Ditt uppdrag
Som Office Manager har du ansvar för att lokalen/kontoret inklusive reception och konferensavdelningen hålls i topptrim och alltid är en trivsam miljö att vistas i. Det viktigaste i uppdraget är att alltid ge högsta möjliga service både till vår kunds externa besökare och internt till medarbetare och chefer. Du rapporterar till Chief People Officer. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

  • Ordna inför måndagsfrukost, fredagsfika och fruktleveranser till kontoret
  • Bokning av hotell
  •  Ansvar för avtal och kontakt med leverantörer
  • Administrativa uppgifter så som fakturering, posthantering och beställning av visitkort
  • Sköta beställning av frukost/lunch till möten och seminarier

Din bakgrund
Vi söker dig med några års erfarenhet från en liknande roll och som trivs som allra bäst när du får fixa och ordna så att dina kollegors vardag löper på så smidigt som möjligt. Mycket av ditt arbete är självständigt vilket ställer krav på din förmåga att ta ansvar, egna initiativ och arbeta lösningsorienterat. Ingen uppgift är för liten för dig och du har hög arbetsmoral och håller högt tempo i din leverans. Du kommer hantera många olika kontaktytor, både i Sverige och utomlands och därför är det viktigt att du är social och vågar kliva utanför din ”comfort-zone”. Företagets koncernspråk är engelska och därför behöver du vara flytande i språket, både i tal och skrift. 

Om Mynewsdesk
Mynewsdesk grundades 2003 och erbjuder alla typer av organisationer en modern, digital PR-lösning för att engagera och interagera med journalister, opinionsbildare, kunder, bloggare och annan relevant publik. Företag och organisationer skapar och delar information för ökad exponering. Kommunikatörer hanterar effektivt all sin kommunikation i ett nyhetsrum där bland annat pressmeddelanden, högupplösta bilder och videor får spridning genom rätt kanal, vid rätt tidpunkt, till rätt publik.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se ).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer