Applikationsspecialist till Bonnier Solutions

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Är du en duktig och driven problemlösare som har god förståelse för löneområdet och ett stort IT-intresse så har vi den perfekta rollen för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Bonnier Solutions team av systemspecialister växer och behöver nu ytterligare en serviceminded och pedagogisk kollega till sitt team. Nu söker vi förstärkning till det team som arbetar med applikationer för hantering av löner, förmåner, HR samt tidsredovisning och bemanning. 

Vad ingår i rollen?

Här kommer du till ett team om fyra personer som är stolta över sitt arbete och som arbetar kontinuerligt med att utveckla och förfina tjänsteutbudet. Du kommer främst att arbeta i HR-plus men även i systemen Medvind och Workday. Dina arbetsuppgifter består bland annat utav:

  • Uppsättning av nya bolag och/eller ändra systeminställningar för befintliga eller    fusionerade/avslutade bolag
  • Att ge support och stötta lönespecialisterna i systemfrågor
  • Testning av nya versioner
  • Självständigt arbete med löpande ärendehantering och systemförvaltning samt utveckling
  • Arbete i projekt kopplade till systemen
  • Löpande kontroller av exempelvis filer från Medvind
  • Arbete med års- och semesterårsskiften
  • Vara backup för Superuser i lönegruppen

 
Vem är du? Här söker vi dig som har god kunskap inom löneområdet och som har erfarenhet av arbete med löne- och/eller HR-system – gärna från konsultbranschen. Alternativt att du har ett stort systemintresse och en vilja att bli specialist inom området. Du har en god kännedom om svensk arbetsrätt, kollektivavtal och personaladministrativa processer. Har du tidigare erfarenhet från antingen HR-plus, Medvind eller Workday är det meriterande. Det är även ett plus om du har en god kunskap om ekonomi och teknisk kompetens.

I din roll kommer du att ha många kontaktytor både internt men även externt varpå vi ser att du gillar att arbeta i en service- och supportroll och du är utåtriktad och kommunikativ. Vidare är du en duktig och orädd problemlösare med ett långsiktigt och proaktivt tänk i ditt arbete. Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt har ett positivt synsätt.

Vilka är vi?

Bonnier Solutions erbjuder nordiska Bonnierföretag kostnadseffektiva och högkvalitativa tjänster inom ekonomi-, löneadministration och HR. Detta för att göra det möjligt för bolagen i koncernen att kunna fokusera på sin kärnverksamhet och arbeta mot visionen om att bli ett ledande digitalt mediehus.

Du kommer att arbeta primärt gentemot teamet Payroll som tillhör avdelningen Payroll & Benefits och som administrerar löner, pensioner och förmånsbilar för Bonnierbolagen i Sverige. Payrolls uppdrag är att tillsammans hantera lönerna för bolagets ca 70 svenska Bonnierkunder och ett axplock av dessa kunder är TV4, DN, Expressen, Dagens Industri, SF-Studios, Adlibris och Pocketshop. Detta innebär att teamets elva erfarna lönespecialister hanterar ca 9000 löner per månad inom 20 olika kollektivavtal. 

Du kommer att ingå i ett team som består av systemspecialister, vilket även arbetar med ekonomisystem såsom Agresso och Palette mfl. Detta skapar goda framtida utvecklingsmöjligheter.

Idag arbetar cirka 60 personer i företagets ljusa och moderna lokaler på Kungsholmstorg.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsulter Ulrika Franzén Körlof på ulrika.franzen-korlof@wise.se eller Karin Rose på karin.rose@wise.se . Annonsen kommer att ligga ute till och med den 11 maj 2018 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Relationsskapande kommunikativ VD, Borätt Seniorgården

Vi söker nu vår nye VD till Borätt, Seniorgården. Vi är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden.
Ditt övergripande uppdrag är att fortsätta den expansiva väg som vi är på med att förvärva mark i attraktiva lägen. Du leder verksamheten genom att själv och tillsammans med projektcheferna aktivt arbeta operativt såväl externt som internt.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer